Základní info
   FIREMNÍ KULTURA VYSOKÉ VÝKONNOSTI
 Anotace
 Firemní kultura je důležitá podmínka pro nastartování dlouhodobých změn ve společnostech, které směřují k vyšší výkonnosti. Program je zaměřen na pochopení prvků a významu firemní kultury a na stanovování postupů k jejímu utváření.
 Účastníci se naučí vnímat okolnosti vedoucí k potřebě změny firemní kultury, budou hledat její podstatu a důležité předpoklady jejího pozitivního vlivu na výkonnost.
  
 Cíle programu
  - Naučit se chápat firemní kulturu jako nedílnou součást manažerské práce
- Rozlišovat vztah jednotlivých zaměstnanců k firmě a ovlivňovat firemní kulturu podle potřeb organizace 
- Pochopit nezbytnost aktivního přijímání kulturních změn a dozvědět se, co ovlivňuje další rozvoj celkové výkonnosti firmy, dílčích procesů i zaměstnanců
- Naučit se prosazovat firemní kulturu a její změny z hlediska postojů zaměstnanců, tzn. řídit politiku přijetí 
 
 Obsah programu
  - Význam firemní kultury, hodnoty a normy ve společnosti 
- Prvky, které kulturu organizace tvoří a faktory, které ji ovlivňují
- Jak poznáme kulturu konkrétní organizace - charakteristiky firemní kultury 
- Úrovně kultury a jejich vliv na organizaci a lidi v ní (nadnárodní, národní, firemní)
- Subkultury uvnitř jedné firmy – jejich rizika, ale i potenciál 
- Typologie firemní kultury
- Kultura výkonnosti – performance culture
-       vývoj výkonnosti při změně firemní kultury
 -       síla firemní kultury
 -       angažovanost zaměstnanců
 -       přiměřenost manažerských praktik
  - Společné znaky úspěšných společností a kultura vysokého výkonu
- Změna firemní kultury - jediná změna, kterou můžeme řídit je ta, kterou tvoříme
-       cyklus firemní kultury
 -       důvody změny a způsoby jak ji ovlivňovat
 -       způsoby snížení odporu ke změně
  - Předpoklady a rizika úspěšné realizace strategie a změny kultury 
- Řízení politiky přijetí  - akceptace nové kultury 
-       strategie prosazení změny
 -       komunikace ve změnách
 -       firma řízená vizí a hodnotami
  - Nástroje interní komunikace, jimiž lze firemní kulturu ovlivňovat 
- Identita a image - výsledek působení firemní komunikace, kultury, designu atd.
Užitečné Vám v této souvislosti může být i ...  a nebo ...  
 Metody           
  - interaktivní výklad  
- trénink, vč. videotréninku a hraní rolí
- praktická cvičení a případové studie
- ilustrativní hry               
 
 Klíčová slova
 firemní kultura, image, identita, interní a externí komunikace, výkonnost, hodnoty, změna, vize, poslání, kulturní