Základní info
FIREMNÍ KULTURA VYSOKÉ VÝKONNOSTI
Anotace
Firemní kultura je důležitá podmínka pro nastartování dlouhodobých změn ve společnostech, které směřují k vyšší výkonnosti. Program je zaměřen na pochopení prvků a významu firemní kultury a na stanovování postupů k jejímu utváření.
Účastníci se naučí vnímat okolnosti vedoucí k potřebě změny firemní kultury, budou hledat její podstatu a důležité předpoklady jejího pozitivního vlivu na výkonnost.
Cíle programu
- Naučit se chápat firemní kulturu jako nedílnou součást manažerské práce
- Rozlišovat vztah jednotlivých zaměstnanců k firmě a ovlivňovat firemní kulturu podle potřeb organizace
- Pochopit nezbytnost aktivního přijímání kulturních změn a dozvědět se, co ovlivňuje další rozvoj celkové výkonnosti firmy, dílčích procesů i zaměstnanců
- Naučit se prosazovat firemní kulturu a její změny z hlediska postojů zaměstnanců, tzn. řídit politiku přijetí
Obsah programu
- Význam firemní kultury, hodnoty a normy ve společnosti
- Prvky, které kulturu organizace tvoří a faktory, které ji ovlivňují
- Jak poznáme kulturu konkrétní organizace - charakteristiky firemní kultury
- Úrovně kultury a jejich vliv na organizaci a lidi v ní (nadnárodní, národní, firemní)
- Subkultury uvnitř jedné firmy – jejich rizika, ale i potenciál
- Typologie firemní kultury
- Kultura výkonnosti – performance culture
- vývoj výkonnosti při změně firemní kultury
- síla firemní kultury
- angažovanost zaměstnanců
- přiměřenost manažerských praktik
- Společné znaky úspěšných společností a kultura vysokého výkonu
- Změna firemní kultury - jediná změna, kterou můžeme řídit je ta, kterou tvoříme
- cyklus firemní kultury
- důvody změny a způsoby jak ji ovlivňovat
- způsoby snížení odporu ke změně
- Předpoklady a rizika úspěšné realizace strategie a změny kultury
- Řízení politiky přijetí - akceptace nové kultury
- strategie prosazení změny
- komunikace ve změnách
- firma řízená vizí a hodnotami
- Nástroje interní komunikace, jimiž lze firemní kulturu ovlivňovat
- Identita a image - výsledek působení firemní komunikace, kultury, designu atd.
Užitečné Vám v této souvislosti může být i ... a nebo ...
Metody
- interaktivní výklad
- trénink, vč. videotréninku a hraní rolí
- praktická cvičení a případové studie
- ilustrativní hry
Klíčová slova
firemní kultura, image, identita, interní a externí komunikace, výkonnost, hodnoty, změna, vize, poslání, kulturní