Personální audit

Poradenství

Základní info

V rámci služby - Personální audit - Vám pomůžeme rozkrýt aktuální stav personalistiky společnosti, zhodnotit stávající personální práci, zkvalitnit personální řízení a tím případně zvýšit konkurenceschopnost společnosti.

Personální audit je nástroj pro:

  • hodnocení odborných a manažerských předpokladů a schopností (klíčových) opozic ve firmě

  • personálního a kariérového plánování

  • identifikaci rozvojových potřeb zaměstnanců a jejich motivace  


Audit realizovaný externí společností zajišťuje nestranný pohled a doporučení a samozřejmě i objektivitu všech získaných údajů. Zvyšuje se tím vypovídací hodnota a je možné zmapovat i určité trendy ve vývoji personálních aktivit společnosti.


A/ Personální (manažerský) audit zjišťuje:

  • dispozice k výkonu práce, kterou zastávají,
  • dispozice a předpoklady pro profesní růst,
  • možnosti vzdělávání,
  • kariérový plán,
  • spokojenost a adekvátnost pracovních týmů,
  • individuální výkonové předpoklady pracovníků
  • osobnostní charakteristiky
  • komunikační, prezentační a sociální dovednosti
  • řídící schopnosti
  • orientace na zákazníka

Výsledek většinou obsahuje:

  • vypracování psychologických profilů klíčových zaměstnanců a zhodnocení jejich vhodnosti na pozici, kterou zastávají nebo chtějí zastávat
  • vytvoření kariérových plánů jednotlivců
  • tvorba individuálních rozvojových plánů
  • doporučení skupinových školení a tréninků


B/ Audit provozní

1.1.jednotlivé divize / pracoviště:

  • komplexní zhodnocení práce a systému v daném oddělení,
  • požadavky a nároky na pracovníky vs. reálná situace,
  • pracovní náplň,

Výsledek většinou obsahuje:

  • vypracování popisů jednotlivých pracovních míst, požadavků na pracovníka a jeho specifikace,
  • navržení optimální organizační struktury
  • případně doporučenízískání nových pracovníků
  • zjištění pracovní vytíženosti jednotlivých zaměstnanců
  • provedení či návrh personální restrukturalizace

1.2. komplexní audit

  • efektivita organizační struktury,
  • posouzení firemní kultury,
  • hodnocení zaměstnanců,
  • plánování nových pracovníků,
  • snižování stavu zaměstnanců.
  • aktuální stav motivace zaměstnanců,


Výsledek většinou obsahuje:.

  • vyhodnocení sociálních vztahů zaměstnanců a vazeb ve firmě,
  • zhodnocení efektivity týmové spolupráce,
  • vyhodnocení úrovně firemní kultury, vnitrofiremní komunikace, 
  • zhodnocení funkčnosti firemní struktury a řízení,
  • zhodnocení systému odměňování a motivování zaměstnanců,
  • zavedení účinnějších forem motivace


Personální audit většinou probíhá ve dvou fázích:


1/ sběr dat - který je prováděn přímo ve společnosti, workshopy, řízené rozhovory se zaměstnanci, zjišťování a analýzy stávajícího stavu, psychologické rozbory, dotazování vnitřních zákazníků.

Tato fáze trvá dle rozsahu od několika dnů až po několik týdnů.


2/ vyhodnocení dat, zpracování výsledků, analýz a profilů psychologických testů, doporučení na změnu stávajících metod práce.

Tato fáze trvá přibližně cca 3 – 4 týdny, opět dle rozsahu zakázky


Nutnost pro zajištění kvalitního auditu:


  • Účastníky auditu je potřeba včas informovat a sdělit jim záměr auditu, motivovat je pozitivně
  • Zabezpečit přísnou důvěrnost personálních a dalších informací plynoucích z auditu
  • Zabezpečit odpovídající podmínky – prostor, čas, zajištění podkladů


Po dokončení auditu jsme schopni nabídnout a zajistit vzdělávací semináře a výcvikové kurzy, které byly navrženy pro další rozvoj pracovníků a jejich osobního či pracovního potenciálu .

Personální audit

Vybraný termín:

Cena

Kontakt na dodavatele získáte po registraci

Tento kurz je pořádán dodavatelem, který nevyužívá placenou prezentaci na portálu EduCity.

Kontaktní údaje na dodavatele získáte po registraci.

Nebo použijte poptávkový formulář.