Via Sales
Via Sales je nástroj pro obchodní ředitele, majitele firem a lidi odpovědné za obchod, který má za cíl rozvoj obchodních oddělení a zlepšení prodejních výsledků. Dává nezkreslenou zpětnou vazbu na obchodní oddělení, prodejní týmy a na základě relevantních dat umožňuje s obchodními týmy dosahovat lepších výsledků.
V závislosti na velikosti obchodního týmu získáte cca do 1 měsíce „tvrdá“ data, na základě kterých zlepšíte společně s obchodníky výsledky a prezentaci firmy na trh a zároveň vyladíte obchodní tým k co největší efektivitě.
1. Proč Via Sales?
- Firma má potenciál na další růst, ale obchodní oddělení tvrdí, že nemá na nárůst kapacitu
- Jednotlivci nerespektují priority firmy
- Tým nefunguje jako celek ale soubor jednotlivců
- Výsledky obchodního týmu dlouhodobě stagnují
- V týmu je hodně nových tváří a je dobré ho znovu přeskupit
- Členové týmu hledají alibistické výmluvy a schovávají se za kolegy
- Tým se vyhýbá společným aktivitám
- Schůzky týmu jsou neefektivní a nikam nevedou
2. Hlavní cíle Via Sales
- Zlepšení prodejních výsledků obchodních oddělení
- Vyladění interní komunikace v obchodním týmu
- Identifikace týmových rolí v rámci obchodního týmu pro každého člena zvlášť i jejich rozdělení za celek
- Poskytnutí zpětné vazby na silné a slabé stránky každému členovi týmu na základě objektivní metody CWAT (Colour Word Association Technique) formou individuální konzultace
- Identifikace klíčových bariér prodeje a spolupráce v rámci obchodního týmu na základě metody CWAT
- Vyhodnocení znalosti a vztahu k zákazníkům pro každého obchodníka individuálně včetně předání velmi přínosné metodiky pro práci do budoucna
- Stanovení individuálních cílů pro každého obchodníka na základě slabých a silných stránek
- Stanovení nejvhodnější strategie pro celé obchodní oddělení
3. Nástroje a cesta
- Vstupní dotazníky pro každého obchodníka zvlášť (on-line i v papírové podobě).
- Vstupní rozhovor s každým obchodníkem individuálně, zahrnující i poskytnutí zpětné vazby k silným a slabým stránkám.
- Telefonický průzkum spokojenosti zákazníků, a to za každého obchodníka zvlášť, 10 zákazníků na obchodníka.
- Stínování obchodníka na 2-3 schůzkách u zákazníků vybraných manažerem týmu.
- Stanovení individuálního rozvojového plánu pro každého obchodníka.
* Rozsah lze upravit na základě potřeb a aktuální situace týmu.
4. Forma výstupů
o Individuální report na silné a slabé stránky a jak s nimi dál pracovat
o Týmové role a jakým způsobem fungovat v rámci týmu
o Zpětná vazba za zákazníky a doporučení dalšího rozvoje
o Celkový individuální rozvojový plán
- Pro manažera týmu, pro majitele či management
o Týmový report a určení bariér prodeje a spolupráce
o Návrh opatření a strategie, jak vyladit tým k větším výkonům a spolupráci
o Informace za každého obchodníka a doporučení, jak s ním/ní co nejlépe a co nejefektivněji pracovat
o Zpětná vazba za zákazníky a společné stanovení nejlepšího stylu a formy komunikace pro celý obchodní tým
o Zpětná vazba na vlastní manažerský styl s ohledem k „týmové energii“
o Doporučení pro rozvoj celého obchodního týmu
§ Konzultace
§ Školení, které jsme Vám zároveň schopni připravit na míru.
5. Shrnutí
Nástrojem Via Sales posunete obchodníky ke konzultačnímu prodeji a získáte nezkreslenou zpětnou vazbu na to, kde aktuálně Vaši kolegové jsou a kam je možné s nimi dále směřovat. Zároveň „vychytáte mouchy“ v rámci týmové spolupráce a vyladíte společné fungování obchodního týmu.