Řešení konfliktů v týmu

Základní info

 

V JAKÝCH SITUACÍCH DÁVÁ SMYSL VYUŽÍT?

 

 

  • V týmu je napjatá atmosféra, opakují se konflikty.
  • Neprobíhá spolupráce mezi některými členy týmu. 

 

  • V týmu jsou aliance, které spolu méně komunikují a spolupracují.

 

 

JAK JE MOŽNÉ TYTO SITUACE ŘEŠIT?

Navrhujeme vždy individuální proces řešení. Postup řešení má však zpravidla tři hlavní fáze:

 

  • Diskuse s vedením :

 

-        Jaká je aktuální situace v týmu?

-        Co je potřeba na fungování podpořit/změnit z pohledu vedení?

 

  • Analýza situace v týmu, např.:

 

-        Sociometrie – mapování vztahů v týmu, určení role neformálního leadera a případných koalic uvnitř týmu.

-        Osobnostní typologie (např. DISC, HBDI..) – zjištění osobnostních charakteristik členů týmu.

 

  • Interaktivní workshopy vedené psychologem/koučem s dlouholetými zkušenostmi s působením v business prostředí. Workshopy zahrnují:

 

-        Pojmenování konfliktního tématu týmem.

-        Vyjasnění jádra problému – řešíme opravdu všichni stejné téma?

-        Přijetí odpovědnosti – jak přispíváme k tomu, že konflikt přetrvává?

-        Vyjasnění motivace ke konfliktnímu chování – přináší trvání konfliktu nějaká pozitiva?

-        Osobnostní typologie – proč máme odlišný pohled na situaci? Proč se ve stejných situacích chováme odlišně? Co potřebujeme od ostatních pro úspěšnou spolupráci?

-        Přenastavení vnímání odlišností - odlišnost jako obohacení namísto překážky.

-        Vyjasnění vzájemných očekávání mezi jednotlivými členy týmu.

-        Posilování otevřené komunikace v týmu, a to díky podpoře ze strany facilitátorů a díky využití práce s pozitivní komunikací a konstruktivní zpětnou vazbou.

 

JAKÝ BUDE VÝSLEDEK?

 

  • Zlepšení atmosféry, komunikace a spolupráce v klíčových týmech a tím i zvýšení jejich produktivity a efektivity.
  • Vyjasnění konfliktních témat a nastavení zaměstnanců k jejich konstruktivnímu řešení.
  • Podpora loajality k firmě – firma nabízí podporu pro rozvoj vztahů, stará se o zaměstnance.
  • Zlepšení neformálních vztahů, komunikace a spolupráce v týmu.
  • Zaměstnanci se učí zacházet s konfliktem konstruktivně a díky zpracování konfliktních témat produktivním způsobem rozvíjejí své „out of the box“ uvažování a inovativní přístup.
  • Lepší atmosféra v týmu vede k větší motivaci zaměstnanců.
  • Snížení stresových faktorů přináší větší spokojenost zaměstnanců a dále podporuje jeho vztah k firmě, je prevencí fluktuace.

 

Řešení konfliktů v týmu

Vybraný termín:

Cena

Kontaktovat dodavatele


Kontrola proti spamu. Kolik je tři a deset ? Součet zapište číslicemi.