V JAKÝCH SITUACÍCH DÁVÁ SMYSL VYUŽÍT?
JAK JE MOŽNÉ TYTO SITUACE ŘEŠIT?
Navrhujeme vždy individuální proces řešení. Postup řešení má však zpravidla tři hlavní fáze:
- Jaká je aktuální situace v týmu?
- Co je potřeba na fungování podpořit/změnit z pohledu vedení?
- Sociometrie – mapování vztahů v týmu, určení role neformálního leadera a případných koalic uvnitř týmu.
- Osobnostní typologie (např. DISC, HBDI..) – zjištění osobnostních charakteristik členů týmu.
- Pojmenování konfliktního tématu týmem.
- Vyjasnění jádra problému – řešíme opravdu všichni stejné téma?
- Přijetí odpovědnosti – jak přispíváme k tomu, že konflikt přetrvává?
- Vyjasnění motivace ke konfliktnímu chování – přináší trvání konfliktu nějaká pozitiva?
- Osobnostní typologie – proč máme odlišný pohled na situaci? Proč se ve stejných situacích chováme odlišně? Co potřebujeme od ostatních pro úspěšnou spolupráci?
- Přenastavení vnímání odlišností - odlišnost jako obohacení namísto překážky.
- Vyjasnění vzájemných očekávání mezi jednotlivými členy týmu.
- Posilování otevřené komunikace v týmu, a to díky podpoře ze strany facilitátorů a díky využití práce s pozitivní komunikací a konstruktivní zpětnou vazbou.
JAKÝ BUDE VÝSLEDEK?