V JAKÝCH SITUACÍCH DÁVÁ SMYSL VYUŽÍT?
JAK JE MOŽNÉ TYTO SITUACE ŘEŠIT?
Navrhujeme vždy individuální řešení. Proces zefektivňování fungování týmu managementu má však zpravidla tři hlavní fáze:
- Co je potřeba na fungování týmu podpořit/změnit z pohledu vedení?
- Dotazník Lencioni - 5 oblastí potenciálních překážek fungování týmu (chybí důvěra, vyhýbání se konfliktu, málo zapojení, vyhýbání se odpovědnosti, nezájem o výsledky).
- Sociometrie - mapování vztahů v týmu, určení role neformálního leadera.
- Řízené rozhovory - strukturovaný rozhovor se členy týmu.
- Náhled porady managementu.
- Řešení situací s týmem - modelové situace (spolupráce na úkolu, skupinová diskuse, řešení problému týmem).
- Vyjasnění vzájemných očekávání mezi jednotlivými členy týmu (pro zvýšení důvěry, pozitivní přenastavení komunikačních vzorců, posílení spolupráce v týmu…).
- Posilování otevřené komunikace v týmu (prostřednictvím podpory ze strany lektorů a díky využití práce s pozitivní komunikací a konstruktivní zpětnou vazbou).
- Práci s prioritními tématy zjištěnými v rámci analýzy.
- Analýzu potenciálních “brzd” rozvoje týmu.
- Zpracování základů akčního plánu pro zlepšení komunikace a zvýšení efektivity týmu.
JAKÝ BUDE VÝSLEDEK?