Základní info
Proč ÚČETNÍ 2.0?
Účetní 1.0
Účetní 2.0
Hlavní role
Evidence a správnost
Analýza a poradenství
Technologie
Základní software
Digitalizace, automatizace a AI
Data
Pouze historická
Reporting, predikce
Přínos pro firmu
Splnění zákonnych povinností
Podpora růstu a rozhodování
Jak vám kurz ÚČETNÍ 2.0 pomůže?
* Budete schopni přinášet vyšší hodnotu pro vaše klienty nebo management
* Budete plně připraveni na novou éru účetní profese
* Otevřou se vám nové příležitosti v oboru
* Plný přístup do komunity moderních účetní
Co se na kurzu ÚČETNÍ 2.0 naučíte?
* Připravit přehledy, kterým klient nebo šéf rychle porozumí
* Využívat umělou inteligenci k rychlejší a chytřejší práci
* Zvládnout základy nástrojů jako Excel a Power BI
* Prezentovat jasně a srozumitelně výsledky klientovi
Obsah kurzu ÚČETNÍ 2.0
MODUL I
Finanční řízení, reporting a plánování
Absolvent získá potřebné znalosti a praktické dovednosti pro řízení finančních dat, osvojí si základy reportingu a tvorby finančního plánu
Lekce 1: Finanční řízení SME – základy, pojmy, cíle (1,5h)
* Jak propojit čísla a řízení firmy
* Jak nastavit datové podhoubí a procesy pro kvalitní reporting
* Role účetního v řízení firmy
Lekce 2: Reporting (2h)
* Rozdíl účetní vs. manažerské výkazy
* Cash flow vs. výsledovka
* Nastavení maržovosti a produktivity
* Základní metriky používané pro řízení firem
* Use cases – Excel a Power BI reporting
* Propojení dat z ERP a dalších systémů
Lekce 3: Finanční plánování – plán, budget, forecast (1,5h)
* Jak sestavit budget na 1 rok a finanční plán na 1–3 roky
* Update finančního plánu – forecast
* Práce se scénáři
* Komunikace plánů do firmy
Lekce 4: Excel pro finanční analýzu I – základy analytické práce (volitelné) (1,5h)
* Práce s tabulkami, kontingenční tabulky
* Čistění dat, validace, chyby a jejich odhalování
Lekce 5: Excel pro finanční analýzu II – pokročilé nástroje (volitelné) (1,5h)
* Funkce, modelování scénářů
* Datová analýza nad většími sety dat
* Příprava podkladů pro reporting
Praktická případová studie: Příprava manažerského reportingu na základě reálných dat a tvorba tříletého finančního plánu.
Výstup: Absolvent zvládne kompletně nastavit reporting a plánování ve firmě.
MODUL II
Účetní a moderní technologie
Absolvent se naučí pracovat s moderními nástroji, díky kterým bude schopný automatizovat rutinní činnosti
Lekce 1: Digitalizace účetnictví v praxi (workflow, schvalování, OCR, fakturace)
* Jak digitalizovat dokladové toky/účetní agendy
* Nástroje pro automatické zpracování dokladů
Lekce 2: Automatizace práce účetního (robotizace rutinních procesů)
* Propojení systémů
* Využití low-code nástrojů typu Make, Zapier, Power Automate
Lekce 3: AI v účetních procesech a ve finančním řízení
* Identifikace use casů na finančních odděleních
* Možnosti AI při predikci, forecastingu, kategorizaci a detekci chyb
* Nástroje, které může účetní využívat už dnes
Lekce 4: Praktické scénáře využití AI a automatizace na konkrétních případech
* Reálné ukázky automatizačních řešení pro účetní kancelář i klienta
Lekce 5: Mindset, Leadership, tým a adaptace
* Seznámení se s kritickými situacemi v týmu při implementaci
* Návrh řešení pro přijetí změny
Praktická případová studie: Návrh digitalizace a automatizace účetního procesu na modelovém klientovi včetně přehledu použitých nástrojů.
Výstup: Absolvent zvládne navrhnout a implementovat digitalizační a AI řešení ve firmě.
MODUL III
Účetní – konzultant
Absolvent si osvojí prezentační základy pro jasné a sebevědomé vystupování
Lekce 1: Komunikace s klientem (2h)
* Jak vést schůzku s klientem
* Prezentace reportů a plánu klientovi
* Jak prezentovat čísla jednoduše a srozumitelně
* Jak klientovi vysvětlit doporučení
* Jak identifikovat slabá místa firmy
* Jak přinášet návrhy řešení
* Příprava prezentace pro klienta
Lekce 2: Prezentační dovednosti a práce s publikem – praktická cvičení (1,5h)
* Praktická cvičení k první lekci v rámci modulu
* Praktický nácvik prezentací
Praktická případová studie: Prezentace manažerského reportu a návrh finančních doporučení pro modelového klienta.
Výstup: Absolvent zvládne vystupovat před managementem a poskytovat poradenskou hodnotu.