ÚČETNÍ 2.0

kurz

Základní info

Proč ÚČETNÍ 2.0?

Účetní 1.0

Účetní 2.0

Hlavní role

Evidence a správnost

Analýza a poradenství
Technologie

Základní software

Digitalizace, automatizace a AI
Data

Pouze historická

Reporting, predikce

Přínos pro firmu

Splnění zákonnych povinností

Podpora růstu a rozhodování
Jak vám kurz ÚČETNÍ 2.0 pomůže?
* Budete schopni přinášet vyšší hodnotu pro vaše klienty nebo management
* Budete plně připraveni na novou éru účetní profese
* Otevřou se vám nové příležitosti v oboru
* Plný přístup do komunity moderních účetní
Co se na kurzu ÚČETNÍ 2.0 naučíte?
* Připravit přehledy, kterým klient nebo šéf rychle porozumí
* Využívat umělou inteligenci k rychlejší a chytřejší práci
* Zvládnout základy nástrojů jako Excel a Power BI
* Prezentovat jasně a srozumitelně výsledky klientovi
Obsah kurzu ÚČETNÍ 2.0
MODUL I
Finanční řízení, reporting a plánování

Absolvent získá potřebné znalosti a praktické dovednosti pro řízení finančních dat, osvojí si základy reportingu a tvorby finančního plánu

Lekce 1: Finanční řízení SME – základy, pojmy, cíle (1,5h)
* Jak propojit čísla a řízení firmy
* Jak nastavit datové podhoubí a procesy pro kvalitní reporting
* Role účetního v řízení firmy

Lekce 2: Reporting (2h)
* Rozdíl účetní vs. manažerské výkazy
* Cash flow vs. výsledovka
* Nastavení maržovosti a produktivity
* Základní metriky používané pro řízení firem
* Use cases – Excel a Power BI reporting
* Propojení dat z ERP a dalších systémů

Lekce 3: Finanční plánování – plán, budget, forecast (1,5h)
* Jak sestavit budget na 1 rok a finanční plán na 1–3 roky
* Update finančního plánu – forecast
* Práce se scénáři
* Komunikace plánů do firmy

Lekce 4: Excel pro finanční analýzu I – základy analytické práce (volitelné) (1,5h)
* Práce s tabulkami, kontingenční tabulky
* Čistění dat, validace, chyby a jejich odhalování

Lekce 5: Excel pro finanční analýzu II – pokročilé nástroje (volitelné) (1,5h)
* Funkce, modelování scénářů
* Datová analýza nad většími sety dat
* Příprava podkladů pro reporting

Praktická případová studie: Příprava manažerského reportingu na základě reálných dat a tvorba tříletého finančního plánu.

Výstup: Absolvent zvládne kompletně nastavit reporting a plánování ve firmě.
MODUL II
Účetní a moderní technologie

Absolvent se naučí pracovat s moderními nástroji, díky kterým bude schopný automatizovat rutinní činnosti

Lekce 1: Digitalizace účetnictví v praxi (workflow, schvalování, OCR, fakturace)
* Jak digitalizovat dokladové toky/účetní agendy
* Nástroje pro automatické zpracování dokladů

Lekce 2: Automatizace práce účetního (robotizace rutinních procesů)
* Propojení systémů
* Využití low-code nástrojů typu Make, Zapier, Power Automate

Lekce 3: AI v účetních procesech a ve finančním řízení
* Identifikace use casů na finančních odděleních
* Možnosti AI při predikci, forecastingu, kategorizaci a detekci chyb
* Nástroje, které může účetní využívat už dnes

Lekce 4: Praktické scénáře využití AI a automatizace na konkrétních případech
* Reálné ukázky automatizačních řešení pro účetní kancelář i klienta

Lekce 5: Mindset, Leadership, tým a adaptace
* Seznámení se s kritickými situacemi v týmu při implementaci
* Návrh řešení pro přijetí změny

Praktická případová studie: Návrh digitalizace a automatizace účetního procesu na modelovém klientovi včetně přehledu použitých nástrojů.

Výstup: Absolvent zvládne navrhnout a implementovat digitalizační a AI řešení ve firmě.
MODUL III
Účetní – konzultant

Absolvent si osvojí prezentační základy pro jasné a sebevědomé vystupování

Lekce 1: Komunikace s klientem (2h)
* Jak vést schůzku s klientem
* Prezentace reportů a plánu klientovi
* Jak prezentovat čísla jednoduše a srozumitelně
* Jak klientovi vysvětlit doporučení
* Jak identifikovat slabá místa firmy
* Jak přinášet návrhy řešení
* Příprava prezentace pro klienta

Lekce 2: Prezentační dovednosti a práce s publikem – praktická cvičení (1,5h)
* Praktická cvičení k první lekci v rámci modulu
* Praktický nácvik prezentací

Praktická případová studie: Prezentace manažerského reportu a návrh finančních doporučení pro modelového klienta.

Výstup: Absolvent zvládne vystupovat před managementem a poskytovat poradenskou hodnotu.

ÚČETNÍ 2.0

Vybraný termín:

8.1.2026 –  26.3.2026  ONLINE Upřesnující informace k termínu

Cena

Kontakt na dodavatele získáte po registraci

Tento kurz je pořádán dodavatelem, který nevyužívá placenou prezentaci na portálu EduCity.

Kontaktní údaje na dodavatele získáte po registraci.

Nebo použijte poptávkový formulář.