Průvodce digitální transformací na účtárně krok po kroku

kurz

Základní info

Komu je Akademie určena:

Akademie je určena převážně účetním a finančním manažerům, kteří mají kompetenci dané nástroje vybírat, nastavovat i obsluhovat. Kurz cílí na účtárny, kde je více než jeden člověk, ale spoustu tipů může pomoci i OSVČ účetním.
Obsah Akademie:

Obsah Akademie bude přizpůsoben nejnovějšímu vývoji v tomto dynamickém oboru.

1. den – čtvrtek 23. 10. 2025

Začátečníci

Faktury přijaté

Předáme know-how o kompletním workflow dokladů přijatých. Ukážeme, jak pomocí základních pracovních nástrojů (mail, Google Disk, Dropbox) zajistit automatizovaný příjem dokladů od externích i interních partnerů tak, aby se od první chvíle šetřil čas na straně účetní i partnera bez vícenákladů.
* Fakturační email
* Formáty faktur
* Legislativa
* Ukázka vyčítání a napojení účetní program
* Zaškolení na agregované kontroly seniora
* Ukázka různých workflow schvalování
* Příkazy k úhradě přímo z účetnictví
* Souhrn požadavků pro výběr nástrojů

Účtenky

Ukážeme všechny možné procesy zadávání pokladních dokladů přes propojené aplikace, importy, vyčítání i hromadné zaúčtování vč. konkrétních příkladů.

Banky
* Zaúčtování banky importním souborem
* Automatické účtování – homebanking
* Automatické párování
* Příkazy k úhradě zajistit automatizovaně

Sklady
* Přímá integrace účetního sw na e-shop
* Vedení skladů přímo v účetním programu a automatické účtování

Tržby

Projdeme různé možnosti účtování tržeb. Vysvětlíme úroveň detailu účtování tržeb pro reporting. Ukážeme importní soubory a přímé napojení e-shop s účetním programem.

Interní doklady

Projdeme různé možnosti účtování interních dokladů – import, příprava, doklady trvalého účtování, časové rozlišení

2. den – čtvrtek 30. 10. 2025

Pokročilí

Příprava na automatizaci krok po kroku

Rozložení práce týmu a jeho adaptace na nové nástroje a role na účtárně
* Potřebná kapacita jednotlivých rolí na účtárně
* Složení týmu a jeho nové role
* Psychologická adaptace a zajištění angažovanosti týmu na změnách a vizích

Timesheety a příprava na automatizace
* Nastavení agend jako faktoru pro vyhodnocení nasazení automatizací a nových nástrojů
* Sledování a vyhodnocování rentability klientských zakázek
* Sledování a vyhodnocování utilizace lidí a kapacit
* Plánování tržeb vs. kapacita týmu jako podklad pro dlouhodobé rozhodování
* Souhrn požadavků pro výběr nástrojů

Cloud

Probereme výhody a nevýhody cloudového řešení a doporučené nástroje.

GDPR a účetní data

Elektronická archivace dokumentů

Co a jakým způsobem archivovat? Na co si dát pozor.

IT zázemí a bezpečnost

Vysvětlíme hlavní požadavky z pohledu bezpečnosti a efektivního využití nástrojů. Ukážeme, jak posoudit nákladovou stránku vybíraných technologií.
* GDPR v rámci elektronických úložišť a komunikací
* Kritéria účetního SW, případný přechod na nový účetní sw nebo jeho vyšší verzi
* Nastavení a práce s pracovními nástroji – laptop
* Využívání, nastavení, propojení jednotlivých aplikací
* Nastavení práv a rolí lidí v týmu do jednotlivých sw a aplikací
* Sdílené úložiště
* Interní a externí komunikace
* Požadavky pro výběr vhodných nástrojů (soulad s legislativou)
* Názor bezp. experta a praktická ukážka hrozieb

3. den – čtvrtek 6. 11. 2025

Profíci

EDI, API

Reporting účetních dat

Projdeme konkrétní reportingové sestavy přímo z účetních dat dostupných na pár kliknutí.
* Pravidelný přehled závazků a pohledávek vč. procesního využití
* Měsíční výsledovky vč. vyhodnocení
* Reporty na míru – jak jednoduše sestavit definovatelný výkaz přímo v účetním programu i mimo něj s automatizovaným napojením

Ukázka praktických řešení
* Co je RPA a na jaké procesy se využívá
* Konkrétní příklady využití na účtárně
* Úspory, ceny, návratnost, přínosy, náklady
* RPA (Roboti)
* ABRA Flexi - automatické sťahovanie bánk cez API, automatické zaúčtovanie, automatické prenosy faktúr z shoptet do Abra Flexi, možnosť automatickej prefakturácie, automatické časové rozlíšenie
* Odoo - Predstavenie robustného ERP systému Odoo od partnerskej firmy systee - spracovanie hlavne modulu účtovníctva, skladov, reportingu a automatizované operácie nad účtovníctvom, prenosy platieb skrz API
* wFlow - Praktická prezentácia ukážka WFLOW vyčítania faktúr/ účeteniek + spracovanie karetných operácií - prezentáciu zabezpečí wflow, live prenos do účtovného systému (ukážka výhod spracovania dokladu a jeho "zaúčtovania vo wflow")
* Capitain
* AI (GPT, Copilot)

Průvodce digitální transformací na účtárně krok po kroku

Vybraný termín:

23.10.2025 –  6.11.2025  Praha Upřesnující informace k termínu

Cena

Kontakt na dodavatele získáte po registraci

Tento kurz je pořádán dodavatelem, který nevyužívá placenou prezentaci na portálu EduCity.

Kontaktní údaje na dodavatele získáte po registraci.

Nebo použijte poptávkový formulář.