Jak zvládnout digitalizaci daní a účetnictví

Kurzem Vás provede MVDr. Milan Vodička

Milan Vodička je daňovým poradcem, vedoucím sekce IT KDP ČR, členem skupiny pro daně a pojištění Svazu průmyslu ČR, člen komise Technology Tax…

Základní info

Cíle kurzu

Na semináři se seznámíte se změnami a novinkami v rámci přechodu do digitálního věku se zaměřením na daně a účetnictví. Kromě legislativy a judikatury budou probrány i stěžejní systémy státní správy s ukázkami funkcionality a možností. Nebude chybět ani řada tipů a postřehů z reálné praxe a úprava digitalizace v novém zákonu o účetnictví.

Určeno pro

Seminář je určen zejména účetním, auditorům, asistentům daňových poradců nebo advokátů, podnikatelům, členům statutárních orgánů apod.

Obsah kurzu

• Digitální legislativa EU a ČR – co můžeme, co musíme?
• Současný a nový zákon o účetnictví z pohledu digitalizace
• Umělá inteligence a možnosti jejího využití v účetnictví
• Elektronické faktury budou povinné, kdy a kde?
• Jak správně digitalizovat účtenky a papírové listiny
• Druhy elektronických podpisů a jejich použití (včetně „úředně ověřeného podpisu“)
• Dá se bankovní identita využít pro účetní?
• Jak zajistit požadavky kladené na digitální písemnosti
• Elektronické ověřování údajů – co lze zjistit přes internet
• Portály MOJE daně, ePortál ČSSZ, justice.cz, mojeVZP a další
• Ukládání elektronických písemností – zajištění neměnnosti a průkaznosti
• Elektronická komunikace – email, ISDS, výhody, úskalí dle judikatury
• Postup při přechodu na digitální účetnictví a příklad účetní směrnice
• Rizika a hrozby v oblasti IT, jak se jim vyhýbat
• Otázky, diskuse, praktické tipy

Odpovědi na dotazy.

Poznámka

Pokud neobdržíme písemné storno, je objednavatel povinen uhradit plnou cenu dle zaslané objednávky/faktury (více v Obchodních podmínkách). Používáme aplikaci ZOOM, není třeba její instalace. Přístup do on-line učebny zasíláme spolu s prezentací den před konáním on-line výuky, a to zpravidla mezi 12:30 až 15:30. Připojit se můžete z počítače i mobilu. V průběhu můžete získat odpovědi na vaše dotazy. Do 5 pracovních dnů (včetně) po skončení on-line výuky obdržíte e-mailem odkaz se záznamem s platností na 7 kalendářních dnů a osvědčení o absolvování v elektronické podobě. Po celou dobu konání lze využít naši technickou podporu (tel. 226 539 672), se vším vám pomůžeme. Pořízení zvukového či obrazového záznamu on-line vysílání není povoleno. On-line vysílání je realizováno společností 1. VOX s.r.o.

Jak zvládnout digitalizaci daní a účetnictví

Vybraný termín:

22.5.2026  ONLINE Upřesnující informace k termínu

Cena

Termíny kurzu

Kontaktovat dodavatele


Kontrola proti spamu. Kolik je deset a tři ? Součet zapište číslicemi.