Fakturace v přeshraničním obchodu a službách po významných změnách v DPH

Kurzem Vás provede Ing. Vladimír Zdražil

Člen metodické rady Svazu účetních, specialista na přeshraniční obchod v rozsahu podrobných informací týkajících se – nových povinností plátce od…

Základní info

Cíle kurzu

Seminář /webinář/ reaguje na potřebu ekonomických úseků /účtáren/ nakládat s daňovými doklady od zahraničních partnerů a jejich řádnou evidenci pro daňové a účetní potřeby. Je adresován těm účtárnám, které vystavují a přijímají daňové doklady od zahraničních partnerů. Na praktických příkladech – vydaných i přijatých daňových dokladech v češtině a angličtině /doklady v angličtině jsou součástí semináře/ – si účastníci semináře ozřejmí správné uplatnění DPH s důrazem na časové souvislosti v evidenci pro DPH, problematiku dovozu a vývozu včetně cel a promítnutí do účetnictví.

Na praktických příkladech –vydaných i přijatých daňových dokladech v češtině a angličtině (doklady v angličtině jsou součástí semináře) – si ozřejmíte správné uplatnění DPH s důrazem na časové souvislosti v evidenci pro DPH, problematiku dovozu a vývozu včetně cel a promítnutí do účetnictví.
Důraz bude kladen na nové režimy zavedené od roku 2021 – prodej zboží na dálku a elektronické rozhraní.

Určeno pro

Fakturantky, finanční účetní zaměřené na účtování přijatých faktur s původem z EU či třetích zemí, obchodníky se specializací na zahraniční obchod a služby. Znalost anglického jazyka není nutná. Seminář /webinář/ je celý veden v češtině (pouze některé ukázkové faktury jsou v anglickém jazyce).

Obsah kurzu

Shrnutí změn v ZDPH v posledních několika letech s dopadem do problematiky přeshraničního obchodu a přeshraničních služeb včetně významné novely ZDPH účinné od roku 2025 s důrazem na zvláštní režim pro malé podniky

Zvláštní režim pro malé podniky z prodejů v jiných členských státech od 1.1.2025 – kdo jej může využít a za jakých podmínek, jak ovlivní prodej ve zvláštním režimu nárok na odpočet z předmětného zboží, využití u stánkových prodejů na veletrzích a využití u vybraných služeb. Zvláštní režim jednoho správního místa vs využití zvláštního režimu pro malé podniky. Přijatý doklad ve zvláštním režimu pro malé podniky.

Pořízení zboží z jiného členského státu – uplatnění DPH, ukázka a náležitosti faktury, řešení reklamace /množstevní, kvalitativní/, uplatnění nároku na odpočet, účetní souvztažnosti, cizí měny v účetnictví a v DPH, skonta, množstevní bonusy

Dodání zboží do jiného členského státu – důkazní prostředky pro daňový režim, vazba na souhrnné hlášení, množstevní bonus na konci sledovaného období, prodej zboží na dálku, ukázka a náležitosti faktury, zboží v e-commerce a prodej přes elektronická rozhraní. Vykazování prodeje zboží na dálku v hlášení OSS – režim EU.

Dovoz zboží – definice dovozu z hlediska celních a daňových předpisů s důrazem na rozdíly, celní režimy při dovozu, uplatnění DPH při dovozu, faktury při dovozu, účetní souvztažnosti,

Vývoz zboží – definice vývozu v celních a daňových předpisech, uplatnění DPH při vývozu, faktury při vývozu, účetní případ u vývozu, datum účetního případu

Poskytnutí služeb do jiného členského státu a třetí země – uplatnění DPH u služeb dle základního pravidla – viz paragraf 9, ZDPH, souhrnné hlášení – specifikace dle typu služeb, ukázka faktur včetně jejích náležitostí, služby v e-commerce, přesunutí vybraných služeb do režimu jednoho správního místa, služby dle paragrafu 10 ZDPH. Zařazování služeb pro potřeby DPH.

Přijetí služeb z jiného členského státu – uplatnění DPH u přijatých služeb – z EU i třetích zemí, režim samovyměření – případy, ukázka faktur a náležitostí, účtování přijatých služeb

Odpovědi na dotazy.

Poznámka

Samozřejmostí je osvědčení o absolvování v elektronické podobě pro každého účastníka. Pokud neobdržíme písemné storno, je objednavatel povinen uhradit plnou cenu dle zaslané objednávky/faktury (více v Obchodních podmínkách). Používáme aplikaci ZOOM, není třeba její instalace. Přístup do on-line učebny zasíláme spolu s prezentací den před konáním on-line výuky, a to zpravidla mezi 12:30 až 15:30. Připojit se můžete z počítače i mobilu. V průběhu můžete získat odpovědi na vaše dotazy. Po celou dobu konání lze využít naši technickou podporu (tel. 226 539 672), se vším vám pomůžeme. Pořízení zvukového či obrazového záznamu on-line vysílání není povoleno. On-line vysílání je realizováno společností 1. VOX s.r.o.

Fakturace v přeshraničním obchodu a službách po významných změnách v DPH

Vybraný termín:

12.9.2025  ONLINE Upřesnující informace k termínu

Cena

Termíny kurzu

ONLINE
Tento termín

Kontaktovat dodavatele


Kontrola proti spamu. Kolik je dvě a šest ? Součet zapište číslicemi.