Ke zvládnutí naplňování všech požadavků normy ISO 9001:2000 je nutno se správně orientovat v interních firemních procesech, metodách zabezpečování jakosti, systémových měřeních, analýze a zpracování dat a postupech neustálého zlepšování procesů, výrobků, služeb a celého systému.
Cíle:
* Seznámit se s nejdůležitějšími metodami a způsoby aplikace norem ISO 9001:2000 do vlastního firemního prostředí.
* Pochopit důležitost zapojení vedení a všech zaměstnanců do systému budování jakosti v organizaci.
* Zvládnout identifikaci firemních procesů a jejich efektivní řízení.
* Naučit se definovat požadavky zákazníka a převést je do jednotlivých firemních procesů.
Cílová skupina:
Vedoucí pracovníci, pracovníci pověřeni systémem řízení kvality, zodpovědní pracovníci ze zkušebních a kontrolních útvarů a interní auditoři.
Obsah:
* Jakost - principy zabezpečování a zlepšování
* Systém managementu kvality
* Efektivita procesů
* Normy pro QMS
* Výklad požadavků normy ISO 9001:2000
* Vybrané nástroje pro managera kvality
- jednoduché nástroje
- základní statistické metody
* Odborná způsobilost
* Přezkoumání managementu
* Rozvoj a zlepšování systému managementu kvality
- opatření k nápravě a prevenci
- programy zlepšování
* Zásady metrologie a způsobilost měřidel
Metody:
Odborný výklad kombinovaný s diskusí, týmová práce v malých skupinách, praktické příklady.
Představitel managementu ISO 9001
Praha Praha 3, Pod Lipami 41 Upřesnující informace k termínu
česky