Popis kurzu
Tento kurz vás vybaví potřebnými dovednostmi pro vedení a dohled nad implementací strategií digitální provozní odolnosti ve finančních subjektech, které jim pomohou zajistit soulad se zákonem Evropské unie o digitální provozní odolnosti (DORA).
Vzhledem k tomu, že DORA vstoupí v platnost 17. ledna 2025, nikdy nebyla důležitější doba pro důkladné pochopení jejích důsledků a požadavků. Účast na školicím kurzu PECB Certified DORA Lead Manager nabízí jedinečnou příležitost setkat se s odborníky a kolegy z oboru a podpořit cenné diskuse a poznatky o osvědčených postupech pro digitální provozní odolnost. Prostřednictvím interaktivních lekcí a praktických cvičení získáte reálný pohled na implementaci účinných strategií pro zmírnění rizik v oblasti informačních a komunikačních technologií a zvýšení digitální provozní odolnosti ve finančních institucích.
Účast na tomto kurzu navíc prokazuje váš závazek k profesnímu rozvoji a staví vás do pozice kompetentního lídra v rozvíjejícím se prostředí digitální provozní odolnosti. Po úspěšném absolvování školicího kurzu a zkoušky můžete požádat o certifikát “PECB Certified DORA Lead Manager”.
- Školicí kurz obsahuje interaktivní prvky, jako jsou cvičení typu eseje a kvízy s výběrem odpovědí, z nichž některé jsou založeny na scénářích.
- Účastníci jsou důrazně povzbuzováni, aby komunikovali a zapojovali se do diskusí.
- Kvízy jsou navrženy tak, aby se velmi podobaly formátu certifikační zkoušky.
Cíle kurzu
- Porozumět regulačnímu prostředí a požadavkům na dodržování předpisů uvedeným v dokumentu DORA se zaměřením na klíčové pilíře, jako je řízení rizik ICT, správa a hlášení incidentů souvisejících s ICT, testování digitální provozní odolnosti a řízení rizik třetích stran v oblasti ICT.
- Implementovat účinné strategie a opatření ke zvýšení digitální provozní odolnosti a zmírnění rizik v oblasti informačních a komunikačních technologií ve finančních institucích v souladu s požadavky nařízení DORA a osvědčenými postupy v oboru.
- Identifikovat, analyzovat, hodnotit a ošetřovat rizika ICT relevantní pro finanční subjekty
- Vyvíjet a udržovat robustní rámce pro řízení rizik v oblasti ICT, plány reakce na incidenty, plány kontinuity provozu a plány obnovy po havárii.
- Podporovat spolupráci a komunikaci s klíčovými zúčastněnými stranami s cílem zajistit úspěšnou implementaci a trvalé dodržování nařízení DORA.
- Využívat standardní nástroje a metodiky pro monitorování, hodnocení a řízení rizik a zranitelností v oblasti informačních a komunikačních technologií a zlepšovat tak celkový stav zabezpečení finančních institucí.
Určeno pro
- Vedoucím pracovníkům finančních institucí a osobám s rozhodovací pravomocí.
- Compliance manažerům a manažerům rizik.
- IT profesionálům.
- Pracovníkům pro právní a regulační záležitosti.
- Konzultantům a poradcům se specializací na finanční regulaci a kybernetickou bezpečnost.
Obsah kurzu
1. den: Seznámení s koncepty a požadavky programu DORA
2. den: Řízení rizik a incidentů souvisejících s informačními a komunikačními technologiemi
3. den: Řízení rizik a sdílení informací třetími stranami v oblasti informačních a komunikačních technologií
4. den: Kontrola a neustálé zlepšováníPředpoklady
Hlavním požadavkem pro účast na tomto školení je základní porozumění konceptům informační bezpečnosti a kybernetické bezpečnosti a znalost principů řízení rizik ICT.Studijní materiály
Účastníci obdrží materiály ke školení, které obsahují více než 450 stran vysvětlujících informací, příkladů, osvědčených postupů, cvičení a kvízů. Materiály jsou dostupné v elektronické formě prostřednictvím aplikace KATE. Veškerou dokumentaci lze pomocí aplikace KATE stáhnout a následně vytisknout.