Základní info
Prostřednictvím zážitkového konzultačního tréninku si ukážeme, prakticky procvičíme a reálně implementujeme postupy a nástroje řízení a zlepšování procesů, a to s maximální přidanou hodnotou, s optimálními náklady a v co nejkratším čase. Hlavním cílem programu je s využitím simulace výrobního procesu prakticky seznámit účastníky s filosofií Lean, vybranými metodami a jejich měřitelnými přínosy – s výraznými změnami v organizaci, čase, kvalitě i interních nákladech, a to cestou eliminace zbytečných ztrát a plýtvání. Program je vhodnou kombinací tréninku, odborných konzultací a podpory vedení na všech úrovních. Umožňuje nastartovat metody štíhlé výroby na vybraných pracovištích, měnit firemní kulturu k neustálému zlepšování a zvyšovat výrobní efektivitu a produktivitu.
ZÁMĚŘENÍ PROGRAMU
ZÁKLAD PROGRAMU JSOU DVA DNY INTENZIVNÍHO TRÉNINKU
- Tři kola simulace výrobního procesu, Řízení a zlepšování výrobního procesu
- Popis a analýza procesů
- Definování cílů, Řízení zlepšovacích workshopů
- Efektivní komunikace, Vizualizace, Motivace
- Určování priorit, Efektivní práce se zpětnou vazbou
- Řízení podle kritérií
- Efektivní práce s časem
- Aplikace vybraných metod Lean
- Identifikace uplatnění vybraných metod ve výrobní praxi Vaší firmy
NÁSLEDUJÍCÍ DNY
- Propojení simulace, reálné implementace a konzultační podpory
VYBRANÁ KONZULTAČNÍ TÉMATA
LEAN MANUFACTURING
- Účinné rozdělení pracovních operací
- Tok materiálu, čas cyklu a takt
- Organizace a uspořádání pracoviště
- Tok informací
- Zabezpečení kvality
- Standardizace
- Vizualizace
- Týmová práce
- Eliminace plýtvání
- PokaYoke
- Kanban a tahové systémy
- 5S a optimalizace pracovního prostředí
- Činnosti přidávající a nepřidávající hodnotu
- VSM – hodnotová analýza, mapování současného a budoucího stavu hodnotového toku
- SMED – single minute exchange of dies
- Principy Kaizen
- Zapojení zaměstnanců, komunikace, zlepšovací nápady a KaizenBoardy
- Plánování zlepšování procesů
- One-piece-flow
- Výběr projektů zlepšování
- Demingův cyklus – PDCA
TOTAL PRODUCTIVE MAINTENANCE
- Vliv strojů a zařízení na dodávky zákazníkům a typické situace ve firmě
- Současný stav, akce pro zlepšení a PROČ TPM?
- Význam a cíl TPM
- Provázanost TPM a 5S
- Měření a dokumentace celkové efektivity zařízení
- Jednotlivé ztráty ve využití strojů a zařízení
- Přístup k údržbě a jejich druhy
- Havarijní/defektivní údržba
- Preventivní údržba
- Prediktivní údržba
- Autonomní údržba
- Plánování údržby, četnosti a zodpovědnosti
- Provedení plánovaných úkonů a záznam o provedení
- 7 kroků k autonomní údržbě
TOTAL QUALITY MANAGEMENT
- Zjištění současného stavu procesů měřením a jeho vyhodnocení
- Stanovení cílů v čase
- SMART cíl
- Důležitá úloha vizualizace současného stavu a stanovených cílů
- Sledování skutečnosti plnění oproti plánu
- Nalezení kořenových příčin problémů, neshod, reklamací, ztrát, plýtvání atd.
- 5 x PROČ?/5W/5 WHY?
- Ishikawa diagram/rybí kost/fish-bone diagram/diagram příčin a následků
- 7 nástrojů řízení kvality
- Oblast reklamací, reklamace zákaznická, reklamace na dodavatele
- Oblast interních neshod
- Zdůraznění důležitosti týmového řešení
- 8D report a jeho jednotlivé disciplíny
INFORMACE K PROGRAMU
ROZSAH, TERMÍN A MÍSTO KONÁNÍ
- Rozsah konzultací je individuální
- Výukový den trvá 8 x 60 minut
- Termín a místo konání programu je dle Vašeho výběru
- Program je realizován prezenční formou
- Obsah i rozsah programu Vám rádi přizpůsobíme na míru