Základní info
  Interní auditor systému managementu jakosti je spoluodpovědný za další rozvoj a zlepšování systému jakosti v organizaci. Nestačí však rozvíjet jenom formalizovaný systém jakosti, ale je třeba důsledně uplatňovat zásady moderního managementu orientovaného na zákazníka. Normy ISO 9001/9004:2000 a ISO 19001 poskytují široký prostor k uplatňování moderních metod pro zlepšování systémů i jejich prověřování.
 CÍLE:
  - Zopakování nejdůležitějších zásad auditování.
- Procvičení asertivních komunikačních technik důležitých při správném
 vedení auditu.
- Naučit se správně a efektivně psát závěrečné zprávy z interního
 auditu.
- Seznámit se s nejnovějšími směry dalšího rozvoje a zlepšování při
 budování systému jakosti.
- Naučit se základní znalosti psychologických aspektů auditování.
OBSAH:
  - Procesní model, základní principy procesu, sled procesů pro auditování, auditorské činnosti
- Stručně o požadavcích normy ISO 9001:2000 - diskuse, zkušenosti - cvičení
- Účinné přezkoumání managementu
- Účelné zprávy a opatření z auditů - cvičení
- Komunikační styly a taktiky jednání při auditech
- Formulování neshod a dalších zjištění z auditu
- Práce v týmu
- Konkrétní modelové situace a problémy při interních auditech
- Uplatňování jednoduchých statistických metod
- Vnitřní audit jako prostředek pro vyhledávání potenciálu pro neustálé zlepšování
- Audit a lidský faktor - zkušenosti, nejčastější problémy - cvičení
- Směr dalšího rozvoje systému
CÍLOVÁ SKUPINA:
Interní auditoři organizace, poradci, jednatelé a vrcholový management.
 METODY:
Odborný výklad kombinovaný s diskusí, modelové situace, případové studie, praktické zkušenosti z prověrek.
 DÉLKA KURZU:
2 dny