Správné zavedení systému jakosti do organizace, jeho udržování a neustálé zlepšování závisí na způsobilosti a znalostech lidí, kteří se na tomto procesu podílejí. Nejdůležitější roli zaujímají manageři jakosti a interní auditoři a vrcholový management společnosti.
Cíle:
* Seznámit se s dokumenty platnými pro oblast prověřování systémů jakosti.
* Naučit se interpretovat normu ISO 9001:2000 z pohledu auditora.
* Zvládnout techniku provádění interních auditů.
* Naučit se plánovat, připravovat, provádět a vyhodnocovat interní audit tak, aby byl účinnou pomocí pro auditované útvary i pro vedení firmy.
* Osvojit si zásady komunikace auditora s prověřovaným.
Cílová skupina:
Interní auditoři společnosti, poradci, pracovníci odpovědní za řízení kvality ve společnosti.
Obsah:
* Zásady managementu kvality
* Požadavky normy ISO 9001:2000
* Interní audity
- definice pojmů
- druhy auditů
- průběh auditu
- zásady práce auditora
* Audit a komunikace
- typy otázek
* Kontrolní otázky k auditu
- dotazník k hodnocení plnění požadavků normy ČSN EN ISO 9001:2000
* Praktické ukázky
- harmonogram interních auditů, plán interních auditů, zpráva z auditu
Metody:
Odborný výklad kombinovaný s diskusí, týmová práce v malých skupinách, případové studie, příprava dotazníku auditora, příprava vývojového diagramu, praktické zkušenosti z prověrek a modelové situace.
Interní auditor ISO 9001
Praha Praha 3, Pod Lipami 41 Upřesnující informace k termínu
česky