Základní info
Nácvik komunikace se specifickými typy klientů - online
Číslo akreditace: A2021/0159-SP/PC/PP/VP
Kurz proběhne online ve virtuální učebně. Po absolvování kurzu získáte osvědčení stejně jako z prezenčního kurzu.
Virtuální učebna bude přístupná 1 hodinu před zahájením vysílání. Můžete si vyzkoušet funkci všech potřebných nástrojů (mikrofon, sluchátka, kamera, chat).
Do objednávky v poznámce - nezobrazí se na faktuře napište jednotlivé emailové adresy ke každému přihlášenému účastníkovi.
Technická podpora:
Eduard Gratzl
Online learning specialist, LMS support,
Mobil: +420 702 513 516
E-mail: eduard.gratzl@bfz.cz
Pozvánku do virtuální učebny a prezentaci obdržíte v samostatném emailu.
Co budete potřebovat:
Potřebovat budete v každém případě:
- Pevný počítač, notebook, tablet nebo mobilní telefon (některé funkce budou omezeny)
- Prohlížeč Google Chrome nebo Microsoft Edge
- Pohodlnou židli nebo křeslo doma nebo v kanceláři
- Kapku ticha (pokud nebudete používat headset, zajistěte klid ve vaší místnost - děti, televize, zvířata, kolegové - jinak vše uslyší ostatní účastníci)
- Dostatečně rychlé připojení k internetu
- Stahování (download) optimálně 4 Mbits a více
- Nahrávání (upload)
- Min. 0,5 Mbps – pouze pro sledování webináře
- Min. 2 Mbps – při použití vašeho mikrofonu a kamery
- Zde můžete vyzkoušet rychlost internetového připojení: https://rychlost.cz/
Volitelně:
- Chcete-li se zúčastnit živé diskuse s lektorem
- Mikrofon nebo ještě lépe sluchátka s mikrofonem (headset)
- Chcete-li se stát naplno součástí virtuální online třídy
- Webovou kameru externí nebo zabudovanou
Popis kurzu:
Kurz je určen pracovníkům v sociálních službách, sociálním pracovníkům, vedoucím pracovníkům sociálních služeb a neformálním pečovatelům. Zaměřuje se na prohloubení znalostí a dovedností v oblasti komunikace se specifickými typy klientů. V úvodu kurzu bude probírána komunikace a její význam v sociálních službách, techniky aktivního naslouchání, empatie, projevy verbální a neverbální komunikace a vliv prostředí na komunikaci. Další blok bude věnován asertivitě a možnému využití v sociální oblasti. Okrajově budou probírány problémy a konflikty při komunikaci. Druhá část kurzu bude věnována nácviku konkrétních modelů komunikace a jednání se specifickými typy klientů. Kurz je zaměřen na praktický nácvik komunikačních dovedností ve specifických situacích.
Co mi kurz přinese:
- Rozvinete si své znalosti a dovednosti v oblasti komunikace se specifickými typy klientů.
- Získáte informace o komunikaci a jejím významu v sociálních službách.
- Pochopíte techniku aktivního naslouchání, empatie, verbální a neverbální komunikace.
- Seznámíte se s projevy a chybami v komunikaci i vlivem prostředí na komunikaci.
- Naučíte se využívat asertivitu při komunikaci s klienty a rozvinete si komunikační dovednosti.
- Naučíte se správně komunikovat a jednat se specifickými typy klientů (klientem v odporu, s klientem nedobrovolným, mlčenlivým, nekomunikativním, depresivním, se sebevražednými sklony, manipulativním, agresivním, závislým na alkoholu, drogách i osobách).
Délka: 8 hodin teoretické výuky
Forma studia: prezenční
Způsob ukončení studia: Rekapitulace probírané látky
Komu je kurz určený?
- Pracovníkům v sociálních službách
- Sociálním pracovníkům
- Vedoucím pracovníkům sociálních služeb
Vstupní předpoklady: žádné
Program nebo obsah:
- Úvod
- Komunikace
- Asertivita a její využití v sociálních službách
- Problémy a konfliktní situace
- Komunikace se specifickými typy klientů
- Závěr