Š Matematická gramotnost na 1. stupni ZŠ - II

kurz

Základní info

Vzdělávací seminář má poskytnout návody učitelům, jak přesvědčit naše žáky, že matematika přispívá k porozumění světu. Naučit se vést žáky k tomu, aby rozpoznali Co je co?, aby viděli, kde jde o podvod a falše a kde o skutečné hodnoty.“ Vzdělávání je rozděleno do čtyř bloků:
1. blok: Environmentální výchova ve vyučování matematiky
Řečí čísel poukazujeme na ochranu životního prostředí, práce s údaji a informacemi z oblasti ekologie, nenásilná zapojení do učiva matematiky na 1. stupni s mezi předmětovými vztahy, tvorba konkrétních ekologických slovních úloh, které je možno využívat v matematice jednotlivých ročníků 1. stupně. Pohlédnutí do problematiky projektového vyučování, nastínění úkolu ekologických projektů, ilustrační náměty matematických environmentálních projektů, které je možno realizovat během školního roku. Na modelových příkladech budou představeny možnosti jak ekologickou tématiku vhodně zařadit do výuky matematiky.
2. blok: Zábavná logika aneb učíme děti matematicky myslet
Zaměříme se na rozvoj logického myšlení u žáků, rozvoj představivosti, abstrakce, předvídání, transformace, kódování, dekódování, taktiky, strategie, orientace ve schématu, práce podle pravidel. Podpora rozvoje komunikačních dovedností v rámci třídního kolektivu, spolupráce při řešení problémových úkolů. Pochopení a tvorba slovních úloh s finanční tématikou. Práce se zlomky a desetinnými čísly – vytváření názorných představ u žáků, činnostní formy práce s číselnou osou, jednoduché úlohy na řešení dělení celku, práce s peněžními modely, využití sportovní matematiky (poločasy, třetiny)
3. blok: Tvorba vlastních materiálů – pracovních listů, využití žákovského portfolia a týdenního plánu k hodnocení práce a výsledků žáků ve výuce matematiky
Význam žákovského portfolia pro žáka i vyučujícího, vzájemné hodnocení žáků, tvorba týdenních plánů a jejich zpětná vazba pro žáky, rodiče i vyučujícího. Podpora vlastní kreativity vyučujících, základní pravidla při tvorbě pracovních listů v různých Microsoft Office programech (Word, Excel), vytváření zlomků, vkládání speciálních symbolů, vytvoření jednoduchých testů, písemných prací. Část tohoto bloku bude založena na praktickém osvojení dovedností.
4. blok: On-line vzdělávání, zdroje inspirace, sdílení (4 vyučovací hodiny)
Předvedeme možnosti dalšího vzdělávání on-line, zapojení do virtuálního prostředí vzdělávání (webináře, MOOC kurzy), které mohou využívat pro svůj profesní rozvoj učitelé 1. stupně. Zaměříme se na příklady využití cloudového prostředí ve výuce matematiky (spolupráce žáků, vytváření sdílených prezentací a textů, virtuálních nástěnek). Ukážeme, kde je možné získat inspiraci pro vlastní vyučovací hodiny, kde vyhledat příklady dobré praxe z oblasti matematické gramotnosti. Soustředíme se na problematiku sociálních sítí jako příkladu vhodného zdroje sdílení materiálů, nápadů a komunikace pro učitele 1. stupně. Cílem semináře je motivovat učitele k efektivnímu využívání informačních technologií a internetu pro vlastní vzdělávání a získávání inspirace.

Š Matematická gramotnost na 1. stupni ZŠ - II

Vybraný termín:

 Plzeňský kraj Upřesnující informace k termínu

Cena
1 888 Kč + 0% DPH

Kontakt na dodavatele získáte po registraci

Tento kurz je pořádán dodavatelem, který nevyužívá placenou prezentaci na portálu EduCity.

Kontaktní údaje na dodavatele získáte po registraci.

Nebo použijte poptávkový formulář.