Š Matematická gramotnost - II

kurz

Základní info

Matematická gramotnost II. obsahuje několik provázaných částí, jednotlivé semináře jsou založeny na praktickém osvojení dovedností. Nedílnou součástí seminářů je diskuse účastníků, výměna zkušeností a příkladů dobré praxe.
Matematika kolem nás (4 hodiny)
Vzdělávání zaměříme na názorné příklady a situace, se kterými se mohou žáci setkat v reálném životě a nalézt jejich řešení. Na modelových příkladech budou představeny možnosti zařazení těchto aktivit do výuky učitele matematiky. Pozornost bude věnována schopnosti rozpoznat a formulovat matematické problémy, řešit je různými způsoby, roli učitele a žáka ve třídě.
Umožníme si prakticky vyzkoušet vybrané praktické příklady a modelové situace vhodné pro výuku na základní škole (animace, grafy, tabulky, videa, interaktivní hry, práce s autentickými materiály, finance, statistika, projektové dny, průřezová témata), během semináře si účastníci prohloubí své dovednosti a práci v prezentačních a grafických editorech. Pod vedením lektorky si vyzkoušejí vytváření vlastních materiálů, ve kterých se uplatní aktivita žáků - jednotlivců, dvojic nebo skupin.
Zábavná logika (4 hodiny)
Zaměříme se na možnosti zařazení nestandardních aplikačních úloh a problémů, které u žáků rozvíjejí logické myšlení, kreativitu, základy programování a robotiky. Využíváním těchto postupů ve škole vede k názornosti, tvořivosti, schopnosti logického úsudku. Zároveň podporují spolupráci žáků, zvýšení komunikačních dovedností a rozvíjení schopnost řešit problémové situace.
Účastníci získají inspiraci do výuky na základní škole, vyzkoušejí se základy blokového programování pomocí on-line aplikací (Code.org, PlayCodeMonkey, Tynker), seznámí se s možnostmi využívání logických her ve výuce matematiky. Účastníci získají odkazy na zdroje pro podporu výuky logiky v matematice.
Vlastní výukové materiály jednoduše (4 hodiny)
Upozorníme na on-line nástroje a jednotlivé aktivity, které je možné využívat během výuky a přípravy na ni. Cílem semináře je motivovat učitele k efektivnímu využívání IT a naučit je základům práce s vybranými on-line aplikacemi.
Seznámíme se základy práce ve vybraných volně dostupných on-line aplikacích (Socrative, Quizizz, Plickers, atd.), které umožňují zapojit různá zařízení žáků a učitelů (počítač, tablet, mobilní zařízení). Vytvoří si vlastní kvízy, testy, získají náměty pro tvorbu vlastních aktivit a přehled zdrojů a metodických materiálů, které mohou využívat.
On-line vzdělávání, zdroje inspirace, sdílení (4 hodiny)
Předvedeme možnosti dalšího vzdělávání on-line, zapojení do virtuálního prostředí vzdělávání (webináře, MOOC kurzy). Zaměříme se na příklady využití cloudu ve výuce matematiky (spolupráce žáků, vytváření sdílených prezentací, textů, tabulek, virtuálních nástěnek). Ukážeme, kde je možné získat inspiraci pro vlastní vyučovací hodiny, kde vyhledat příklady dobré praxe z oblasti matematické gramotnosti. Soustředíme se na problematiku sociálních sítí jako příkladu vhodného zdroje sdílení materiálů, nápadů a komunikace. Cílem semináře je motivovat učitele k efektivnímu využívání informačních technologií a internetu pro vlastní vzdělávání a získávání inspirace. Možnost organizace: šablona bude rozdělena na čtyři části, každá v délce trvání 4 vyučovacích hodiny, pouze jednou v měsíci.

Š Matematická gramotnost - II

Vybraný termín:

 Plzeňský kraj Upřesnující informace k termínu

Cena
1 888 Kč + 0% DPH

Kontakt na dodavatele získáte po registraci

Tento kurz je pořádán dodavatelem, který nevyužívá placenou prezentaci na portálu EduCity.

Kontaktní údaje na dodavatele získáte po registraci.

Nebo použijte poptávkový formulář.