Základní info
Zprávy od zaměstnavatelů stále více hovoří o tom, že naši žáci jsou dobře připraveni pro praxi po stránce vědomostní, ale nemají potřebné kompetence k týmové spolupráci, celoživotnímu učení apod. Tyto kompetence jsou nezbytné pro úspěšné zapojení do pracovního procesu a udržení pracovního místa.
Cíle kurzu
Cílem kurzu je připravit učitele pro nové trendy ve školství, které vycházejí ze stanovení tzv. klíčových kompetencí a jejich rozvíjení.
Kurz pomůže učitelům ujasnit problematiku stanovení cílů v pedagogické praxi pomocí Bloomovy taxonomie, seznámí učitele s kategorií „kompetencí“. Budeme se dále zabývat analýzou nutných změn na straně učitelů, které jsou předpokladem změny naší práce. Kurz by měl pomoci učitelům uvědomit si propojenost cílů, metod a hodnocení v pedagogické praxi.
Pro koho je kurz určen:
- Učitelé ZŠ
Co účastníkovi kurz přinese?
- Účastník si připomene, co jsou to klíčové kompetence.
- Účastník se naučí stanovovat cíle svého pedagogického působení ve vztahu k rozvíjení klíčových kompetencí.
- Účastník si uvědomí nutnost hledat vhodné cesty a metody k rozvíjení klíčových kompetencí.
- Účastník umí hodnotit, zda uvedená aktivita, metoda vedla k rozvíjení dané kompetence vzhledem ke stanoveným cílům
Kurz je koncipován jako interaktivní a má účastníky vést k poznání nutnosti změny vyučovacího procesu, a to především s důrazem na aktivitu žáků.