Základní info
Typ programu:
Pěti hodinový seminář, který seznamuje pedagogy s prvky cirkusových aktivit , které přináší nové metody, jejichž uplatnění napomůže k realizaci ŠVP ve školách zejména implementaci průřezových témat.
Projekt byl vytvořen na základě analýzy cílové skupiny a jejích potřeb. (Vychází z projektů realizovaných v Německu a ve Francii )
Určeno pro:
učitele ZŠ a SŠ
Obsah:
Žonglovací techniky, základy přízemní akrobacie, výroba žonglovacích pomůcek, rozvoj motorických dovedností, schopnosti koordinace pohybu, rovnováhy a způsobů jištění. Seznámení se základy bezpečnosti práce a s bezpečnostními návyky nutnými pro osvojování jednotlivých cirkusových dovedností.
Diskuse o možnostech zapojení cirkusových aktivit do školních vzdělávacích programů a projektových dnů.
Místo konání:
Legato - Centrum volného času, Stamicova 7, Brno - Kohoutovice
Cena:
1000,- Kč
Pořádá:
SVČ Lužánky - Centrum volného času Legato
Garant:
MgA. Marek Jovanovski
Kontakt:
MgA. M.Jovanovski, e-mail: jovan@luzanky.cz
MgA. K. Heczko, e-mail: konrad@luzanky.cz, tel.: 547250248
Metody realizace:
Hra a improvizace, trénink, fixace tvaru.
Předvádění a pozorování, napodobování.
Manipulování a experimentování.
Metody inscenační.
Skupinová a kooperativní výuka.
Vytváření dovedností.
Cíle:
- seznámit učitele s metodami a formami vybraných cirkusových aktivit
- ukázat možnosti jejich využití při tvorbě a realizaci ŠVP zejména při implementaci průřezových témat
- ukázat souvislosti s naplňováním klíčových kompetencí a vazby na vzdělávací oblasti
Očekávané výstupy:
Pedagog bude schopen předat základy výše zmíněných dovedností a zvládne si zajistit materiální zabezpečení a využít stávající. Vytvoření modelu školních projektových dní.
Návrh modelu projektového vyučování k naplnění požadavků RVP s využitím metod a forem cirkusových dovedností.
Přínos :
Tematické okruhy :
Sociální rozvoj :
- vzájemné poznávání, chyby při poznávání lidí
- péče o dobré vztahy, chování podporující dobré vztahy, empatie a pohled na svět očima druhého, respektování, podpora, pomoc
- komunikace - řeč těla, řeč zvuků a slov, verbální i neverbální komunikace
Morální rozvoj:
- řešení problémů a rozhodovací dovednosti, dovednosti k řešení problémů z hlediska různých typů a sociálních rolí, problémy v mezilidských vztazích
- hodnoty, postoje, praktická etika-analýzy vlastních i cizích postojů a hodnot a jejich projevů v chování lidí, vytváření povědomí o kvalitách typu odpovědnost, spolehlivost, spravedlivost, respektování atd., dovednosti rozhodování v eticky problematických situacích všedního dne
Vzdělávací oblasti :
Člověk a zdraví (tělesná výchova) - v souladu s individuálními předpoklady tvořivě aplikují pohybové dovednosti při přípravě a realizaci představení seznámí se s netradičními pohybovými aktivity, z nichž mnohé lze lehce zapojit do pravidelného individuálního pohybového režimu
Jazyk a jazyková komunikace
vhodné užívání verbálních, nonverbálních i paralingválních prostředků řeči v improvizovaném mluveném projevu zapojení do diskuse, její řízení; využití zásad komunikace a pravidel dialogu - naslouchání - výchova k empatii, podnět k jednání, soustředění, kritické myšlení
Klíčové kompetence:
Kompetence k učení - motivace (dovednost pohybová)
Kompetence komunikativní - kultivovaná, souvislá formulace vlastních myšlenek a názorů, naslouchání a porozumění promluvám jiných, prosazování vlastních názorů vhodnými argumenty, porozumění různým typům komunikace - gesta, signály atd.
Kompetence sociální a personální - spolupráce ve skupině, spoluúčast na utváření pravidel práce v týmu, pozitivní ovlivňování kvality společné práce, podíl na utváření příjemné atmosféry, upevňování mezilidských vztahů, vzájemná pomoc při plnění cílů, účast v diskusi skupiny i celku, efektivní spolupráce s druhými, respektování různých hledisek, vytvoření pozitivní představy o sobě samém – sebedůvěra.