Základní info
Předpoklady: Schopnost soustředit se a vnímat látku.
Cíl školení: Zlepšení výsledků v českém jazyce na střední škole.
Obsah: Literatura
• starověké písemnictví
• středověká evropská literatura
• středověká česká literatura
• renesance a humanismus v evropské literatuře
• renesance a humanismus v české literatuře
• baroko v evropské literatuře
• baroko v české literatuře
• klasicismus a preromantismus v evropské literatuře
• romantismus ve světové literatuře
• národní obrození v české literatuře
• realismus ve světové literatuře
• česká literatura druhé poloviny 19. století
• světová literatura na přelomu 19. a 20. století
• česká literatura od přelomu 19. a 20. století do konce 1. světový války
• světová poezie v předválečném, válečném a meziválečném období
• světová próza a drama v předválečném, válečném období
• česká poezie od konce 1. světové války do konce 2. světové války
• světová literatura druhé poloviny 20. století
• česká poezie druhé poloviny 20. století
• česká próza, drama a kritika druhé poloviny 20. století
• základy literární teorie Mluvnice
• Členění indoevropský jazyků, slovanské jazyky a členění
• Vývoj hlásek v češtině v době praslovanské
• Vývoj hlásek češtiny až do 14. století
• Vývoj českého pravopisu
• Pořádek slov v české větě, polovětné vazby
• Členění spisovné slovní zásoby
• Způsoby obohacování české slovní zásoby, členění slov podle významu
• Členění nespisovné slovní zásoby
• Jazykové styly
• Charakteristika jako slohový útvar
• Rozbor souvětí
• Popis jako slohový útvar, trpný rod
• výklad, výkladový postup
• publicistický styl
• úvaha, úvahový postup
• vypravování
• popis
• odborný styl
• administrativní styl
• funkční styly
• žádost
• psaní předložek a předpon s, z, vz
• životopis, základní údaje a jejich uspořádání
• Interpunkce v přímé řeči, slovesné tvary a zvláštnosti
• Znaky mluvených projevů, větný rozbor