Základní info
Charakteristika a cíle studia:
Základním cílem studijního oboru je rozvinout znalosti společenských věd nutných pro porozumění společenské komunikaci zvláště v organizované masové komunikaci a se specifičností komunikace mediální. Studium vychází z hlubokého zvládnutí teorie profilových disciplín a jejich aplikace na praktické činnosti v oboru.
Profilové studijní předměty: psychologie, pedagogika, politologie, sociologie, psychologie lidské komunikace, teorie masové komunikace, mediální komunikace, mediální tvorba, politická komunikace, marketingová komunikace, firemní komunikace atd.
Profil absolventa:
* odborník se znalostí mediální komunikace (žurnalista, tiskový mluvčí, moderátor atd.);
* odborník se znalostí veřejné a specificky komerční komunikace, marketingu, oblasti rozvoje lidských zdrojů, hospodářského, politického a kulturního života;
* mediátor, rozvojový manažer, pracovník PR, HR atd..
Uplatnění absolventů:
* v činnosti médií;
* v personálních, vzdělávacích, rozvojových agenturách;
* v tiskových, propagačních, reklamních a PR agenturách a dalších pracovištích zaměřených na působení v oblasti rozvoje lidských zdrojů
Formy studia:
* klasická prezenční (denní);
* kombinovaná (obdoba dřívějšího dálkového studia).
Standardní doba studia: 3 akademické roky
Praxe:
Koná se v médiích, tiskových a reklamních agenturách, v personálních útvarech atd. U studentů kombinovaného studia, kteří již pracují v oboru, lze započítat podle individuálních podmínek do praxe činnosti vykonávané v rámci pracovního poměru.
Ukončení studia:
Státní závěrečná zkouška zahrnující ústní část (psychologie a pedagogika + mediální komunikace + komerční a politická komunikace) a obhajobu bakalářské práce - absolvent získá titul bakalář (Bc.)