Základní info
V rámci tohoto kurzu budou účastníci seznámeni se základními pravidly pro realizaci a řízení projektů v prostředí IT, se základní terminologií používanou při řízení projektů, obeznámí se se základními aktivitami, jež by měli být součástí každého úspěšného projektu a získají vhled do nejčastějších úskalí projektového řízení. Cílem kurzu není podat detailní výklad metodologie projektového řízení, ale srozumitelnou formou předat základní informace o tom, co to je projekt, projektové řízení, jaká jsou kritéria úspěšných projektů či jaké jsou hlavní stavební prvky projektového řízení.
Obsah kurzu:
* Úvod do problematiky projektového řízení;
* Řízení projektu;
* Procesy řízení projektu;
* Zahájení projektu;
* Plánování projektu;
* Realizace projektu;
* Monitoring a řízení změn;
* Ukončení a akceptace projektu;
* Řízení kvality;
* Řízení lidských zdrojů;
* Řízení rizik na projektu;
* Řízení nákupu.
Komu je kurz určen:
* střednímu a nižšímu managementu podnikových útvarů;
* pracovníkům organizace ICT;
* budoucím projektovým vedoucím;
* všem pracovníkům zaangažovaným na realizaci konkrétního projektu;
* pracovníkům odpovědným za řízení kvality a rizik.
Na konci tohoto kurzu by měli účastníci vědět co to projekt, projektové řízení, jaké jsou hlavní aktivity projektového řízení, jaká je role procesů řízení změn, kvality či rizik a jaký je jejich vliv na úspěšnost realizovaných projektů. Účastníci se též budou schopni orientovat v základní terminologii projektového řízení a dalších klíčových aspektech vztahujících se k realizaci a řízení projektů v prostředí IT.