Základní info
V rámci tohoto semináře budou účastníci seznámeni se základní koncepcí správy služeb IT, s cíly a výhodami této koncepce, s důvody pro zavedení ITSM a jeho výhodami nejen pro IT organizace, ale zejména pro ostatní části společností. Během školení budou vysvětleny základní pojmy této koncepce, její metodologické pozadí, základní vazby a závislosti a celkový pracovní rámec. Zmíněny budou i jednotlivé fáze zavádění správy služeb IT do organizace, hlavní aktivity v rámci těchto etap a související rizika a náklady. Stručnou formou bude představena i knihovna nejlepších praktik pro správu služeb IT - ITIL.
Obsah kurzu:
Koncepce IT Service Management (ITSM)
Knihovna nejlepších praktik IT Infrastructure Library (ITIL)
Představení ITIL:
* historie a současnost;
* charakteristické rysy ITIL;
* obchodní přínosy;
* procesy a funkce ITSM podle ITIL (včetně stručného popisu každého z 10-ti hlavních procesů disciplín IT Service Support a IT Service Delivery).
Komu je kurz určen:
* vedoucím pracovníkům organizace ICT;
* střednímu a výššímu managementu společností;
* osobám odpovědným za tvorbu podnikové strategie;
* osoby přicházejícím do kontaktu s externími dodavateli IT služeb;
* komukoliv, kdo ke své práci potřebuje znát koncepci ITSM a procesní rámec ITIL.
Po absolvování tohoto kurzu by měli být účastníci schopni jasně popsat co to je ITSM, jaké jsou jeho cíle, přínosy, jaké je metodologické pozadí a pracovní rámec ITSM či v jakých etapách je realizováno zavádění ITSM do organizace.