Institut digitální fotografie pro Vás připravil v letošním roce další běhy velmi žádaného víkendového komplexního rekvalifikačního kurzu profesionální reklamní digitální fotografie. Abychom Vám usnadnili rozhodování a umožnili Vám tak si co nejlépe naplánovat své aktivity, rozhodli jsme se vyhlásit pro letošní rok všechny termíny jednotlivých běhů rekvalifikačního kurzu najednou. Máte-li vážný zájem o účast na některém z termínů kurzu a chcete-li získat podrobné propozice, zašlete e-mail paní Miriam Hlavinkové -
hlavinkova@idif.cz. Doporučujeme Vám, nenechávejte své případné příhlášení na poslední chvíli.Podrobné informace na
www.idif.cz.
Úspěšní absolventi získají kromě všestranných praktických i teoretických informací a dovedností také osvědčení o rekvalifikaci na obor "Fotografické práce" s celostátní platností na základě akreditace Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. Toto osvědčení zkracuje o dva roky povinnou praxi pro odbornou způsobilost dle §21 a §22 Zákona č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání.
Kurz je otevřen nejvýše čtrnácti zájemcům s minimálně středoškolským vzděláním zakončeným maturitou (vyžadováno Ministerstvem školství) a základními fotografickými zkušenostmi s klasickou analogovou nebo digitální fotografií. Třebaže výuka kurzu bude probíhat s využitím především profesionální fotografické techniky organizátora kurzu, je podmínkou účasti v kurzu vlastní digitální fotoaparát s možností volby manuálních režimů expozice. Fotoaparát bude používán zejména pro domácí práce účastníka kurzu.
Kurz bude probíhat ve fotografickém ateliéru IDIFu, PC počítačové učebně vybavené programy Adobe Photoshop CS a vyučovat jej bude přes 10 lektorů - profesionálů ve svém oboru.
Základní výhody studia tohoto typu v IDIFu:
* Praktická kombinace klasických fotografických postupů s moderními digitálními technologiemi zpracování fotografií
* Nejvýše 14 účastníků v kurzu - maximální prostor pro praktické uplatnění
* Každý účastník má k dispozici při práci a studiu vlastní PC s grafickými programy
* 2x profesionálně vybavený ateliér v centru Prahy o výměře 100m2 a 60m2
* Různí profesionální lektoři pro výuku různých témat
* Skutečně komplexní výuka, včetně důsledného vyhodnocování domácích fotoprací
* 300 hodin výuky a 8 hodin test
* bohatá možnost využívat ateliér a PC učebnu pro vlastní samostudium
* v případě nemoci účastníka možnost náhrady výuky na některém z kurzů IDIFu
* akreditace u Ministerstva školství
Chcete se sami přesvědčit o kvalitě zázemí a osobně probrat osnovu kurzu?
Neváhejte se s námi spojit a domluvit si schůzku. Kontakt: Miriam Hlavinková, hlavinkova@idif.cz, tel.: 296 200 051
Cíl kurzu
Cílem kurzu je připravit účastníky pro reklamní fotografickou praxi - a to jak po stránce teoretické, tak praktické. Přestože se kurz samozřejmě zabírá aspekty klasické fotografie, je zvláštní důraz kladen na oblast digitální fotografie, neboť ta se dnes v reklamní fotografii výrazně prosazuje a jde přitom o specifický obor vyžadující zvláštní znalosti. Zkušenosti z analogové fotografie do ní nelze mechanicky přenášet. Kurz je proto zaměřen tak, aby absolventi pochopili rozdíly, vštípili si specifické znalosti, uměli využít bohaté možnosti nabízené novou fotografickou technologií a nabyté zkušenosti dokázali komerčně uplatnit na trhu.
Kurz je kromě vlastního fotografování zaměřen i na přípravu obrazu k tisku a na tisk. I tyto činnosti díky zpřístupnění výpočetní techniky jsou nyní k dispozici lidem, kteří k nim budou odborně vyškoleni.
Hlavním cílem kurzu je tedy seznámit účastníky jak s klasickými fotografickými postupy, tak možnostmi nejmodernější fotografické a počítačové techniky, a způsoby, se kterými lze zpracovávat většinu komerčních zakázek.
Profil absolventa
Absolvent kurzu bude schopen samostatně pracovat jako reklamní fotograf. Bude mít přehled o technice, která se k práci používá, dokáže si poradit s jejím výběrem a používáním. S příslušným zařízením bude schopen realizovat technicky kvalitní reklamní zakázky. Současně bude schopen komunikovat jak se zákazníkem, tak modelem.
Rozsah studia
Celkový rozsah studia je celkem 300 vyučovacích hodin z toho 198 hodin probíhá v ateliéru a učebně, 102 hodin je určeno pro plnění samostatných úkolů účastníky. Jedna vyučovací hodina se skládá z 45 minut čistého času.
Prezenční studium probíhá v blocích skládajících se ze tří dnů v týdnu (pátek, sobota, neděle). Těchto bloků proběhne celkem devět v rozsahu plánovaných 198 vyučovacích hodin. 74 hodin z toho představuje teoretická výuka, 124 hodin praktická cvičení. 102 hodin je věnováno řízenému praktickému samostudiu a realizaci domácích fotografických úloh.
Kurz je pořádán v prostorách pořadatele, Hálkova 2, Praha 2
Počet účastníků
Maximální počet účastníků je 14
Učební plán - stručný přehled
Výukový blok číslo 1, Základy profesionální fotografie
* Historie fotografie
* Současná fotografie
* Základy krajinářské a reportážní fotografie
* Přehled praxe profesionálního reklamního fotografa - průřez jednotlivými oblastmi, kterým se kurz věnuje, ukázky dobrých a špatných fotografií, základní popis postupů a zařízení, které se pro vytváření představovaných fotografií používají.
Výukový blok číslo 2, Reklamní fotografie
* Základní nastavení scény a fotoaparátu; doporučené příslušenství
* Základy reklamní kompozice, profesionální tipy
* Základní popis principů a možnosti
* Rekapitulace základních fotografických teoretických znalostí
* Pokročilá reklamní fotografie a speciality
Výukový blok číslo 3, Portrét, krajina reportáž
* Základy kompozice portrétní fotografie, profesionální tipy
* Jednoduchý portrét
* Pokročilá portrétní fotografie
* Krajinná fotografie
* Reportážní fotografie
Výukový blok číslo 4, Počítačové zpracování digitální fotografie, modeling
* Základní a středně pokročilé funkce programu pro Adobe Photoshop CS (cesty, barevné korekce, retuše) - praktická cvičení pro zvládnutí základních úprav fotografií.
* Žena ve fotografii - modeling
Výukový blok číslo 5, Architektura a interiéry, Photoshop - pokračování
* Fotografování architektury a interiérů - teorie a praktický tipy
* Pokročilá praxe v počítačovém zpracování fotografií
Výukový blok číslo 6, Fotografické speciality - makrofotografie, fotografování s filtry a předsádkami
* Práce s RAW formátem - maximální kvalita v reklamě
* Práce s fotografickým příslušenstvím - předsádky a filtry
* Detail v reklamě
* Fotografování nápojů a jídla
Výukový blok číslo 7, fotografický akt, tisk a správa barev
* Praktické fotografické cvičení se zaměřením na ženské tělo. Pořízení fotografie ženského těla, případně jeho detailu, za účelem využití ve výtvarně pojatém nástěnném kalendáři. Následná tvorba grafického návrhu jednoho listu kalendáře a jeho tisk.
* Digitální fotografie a správa barev (Color Management)
Výukový blok číslo 8, Komplexní praktické cvičení: Tisk a reklama
* Z digitálního záznamu na papír. Představení jednotlivých tiskových technologií, které lze použít pro profesionální výstup fotografií - obecný přehled, výčet výhod a nevýhod jednotlivých technologií, praktická cvičení a testy, práce ve Photoshopu
* Velkoformátový tisk fotografií, digitální minilaby, materiály pro tisk fotografií a jejich zpracování po tisku.
* Příprava fotografií pro tisk v počítačových programech; procvičování postupů pro zpracování fotografií v Adobe Photoshopu
* Vyhotovení reklamní fotografie na zadané téma, její zpracování v počítači a následný tisk (témata: módní fotografie, reklama na rtěnku, reklama na řasenku, fotografie účesu, ilustrační foto do letáku)
* Pořízení produktové fotografie s fiktivním užitím pro nabídkový leták supermarketu. Pořízení komponované fotografie téhož produktu s fiktivním užitím pro billboard. Následně tvorba grafického návrhu velkoplošného reklamního billboardu s využitím zhotovené fotografie.
Výukový blok číslo 9, Zátiší, praktické aspekty fotografie
* Autorské právo ve fotografii
* Fotografie a její cena, tipy pro praktické komerční uplatnění
* Digitální fotografie a její ochrana
* Digitální fotografie a internet
V průběhu celého kurzu budou účastníci kurzu plnit řadu samostatných fotografických úkolů, které budou diskutovány a vyhodnocovány profesionálními fotografy.