Nabídka tohoto termínu kurzu již není aktuální.

Rekvalifikační kurz: Práce v oblasti portrétní, technické a reklamní fotografie

kurz

Základní info

Institut digitální fotografie pro Vás připravil v letošním roce další běhy velmi žádaného víkendového komplexního rekvalifikačního kurzu profesionální reklamní digitální fotografie. Abychom Vám usnadnili rozhodování a umožnili Vám tak si co nejlépe naplánovat své aktivity, rozhodli jsme se vyhlásit pro letošní rok všechny termíny jednotlivých běhů rekvalifikačního kurzu najednou. Máte-li vážný zájem o účast na některém z termínů kurzu a chcete-li získat podrobné propozice, zašlete e-mail paní Miriam Hlavinkové - hlavinkova@idif.cz. Doporučujeme Vám, nenechávejte své případné příhlášení na poslední chvíli.Podrobné informace na www.idif.cz.

Úspěšní absolventi získají kromě všestranných praktických i teoretických informací a dovedností také osvědčení o rekvalifikaci na obor "Fotografické práce" s celostátní platností na základě akreditace Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. Toto osvědčení zkracuje o dva roky povinnou praxi pro odbornou způsobilost dle §21 a §22 Zákona č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání.

Kurz je otevřen nejvýše čtrnácti zájemcům s minimálně středoškolským vzděláním zakončeným maturitou (vyžadováno Ministerstvem školství) a základními fotografickými zkušenostmi s klasickou analogovou nebo digitální fotografií. Třebaže výuka kurzu bude probíhat s využitím především profesionální fotografické techniky organizátora kurzu, je podmínkou účasti v kurzu vlastní digitální fotoaparát s možností volby manuálních režimů expozice. Fotoaparát bude používán zejména pro domácí práce účastníka kurzu.
Kurz bude probíhat ve fotografickém ateliéru IDIFu, PC počítačové učebně vybavené programy Adobe Photoshop CS a vyučovat jej bude přes 10 lektorů - profesionálů ve svém oboru.

Základní výhody studia tohoto typu v IDIFu:

* Praktická kombinace klasických fotografických postupů s moderními digitálními technologiemi zpracování fotografií
* Nejvýše 14 účastníků v kurzu - maximální prostor pro praktické uplatnění
* Každý účastník má k dispozici při práci a studiu vlastní PC s grafickými programy
* 2x profesionálně vybavený ateliér v centru Prahy o výměře 100m2 a 60m2
* Různí profesionální lektoři pro výuku různých témat
* Skutečně komplexní výuka, včetně důsledného vyhodnocování domácích fotoprací
* 300 hodin výuky a 8 hodin test
* bohatá možnost využívat ateliér a PC učebnu pro vlastní samostudium
* v případě nemoci účastníka možnost náhrady výuky na některém z kurzů IDIFu
* akreditace u Ministerstva školství

Chcete se sami přesvědčit o kvalitě zázemí a osobně probrat osnovu kurzu?
Neváhejte se s námi spojit a domluvit si schůzku. Kontakt: Miriam Hlavinková, hlavinkova@idif.cz, tel.: 296 200 051

Cíl kurzu
Cílem kurzu je připravit účastníky pro reklamní fotografickou praxi - a to jak po stránce teoretické, tak praktické. Přestože se kurz samozřejmě zabírá aspekty klasické fotografie, je zvláštní důraz kladen na oblast digitální fotografie, neboť ta se dnes v reklamní fotografii výrazně prosazuje a jde přitom o specifický obor vyžadující zvláštní znalosti. Zkušenosti z analogové fotografie do ní nelze mechanicky přenášet. Kurz je proto zaměřen tak, aby absolventi pochopili rozdíly, vštípili si specifické znalosti, uměli využít bohaté možnosti nabízené novou fotografickou technologií a nabyté zkušenosti dokázali komerčně uplatnit na trhu.
Kurz je kromě vlastního fotografování zaměřen i na přípravu obrazu k tisku a na tisk. I tyto činnosti díky zpřístupnění výpočetní techniky jsou nyní k dispozici lidem, kteří k nim budou odborně vyškoleni.
Hlavním cílem kurzu je tedy seznámit účastníky jak s klasickými fotografickými postupy, tak možnostmi nejmodernější fotografické a počítačové techniky, a způsoby, se kterými lze zpracovávat většinu komerčních zakázek.

Profil absolventa
Absolvent kurzu bude schopen samostatně pracovat jako reklamní fotograf. Bude mít přehled o technice, která se k práci používá, dokáže si poradit s jejím výběrem a používáním. S příslušným zařízením bude schopen realizovat technicky kvalitní reklamní zakázky. Současně bude schopen komunikovat jak se zákazníkem, tak modelem.

Rozsah studia
Celkový rozsah studia je celkem 300 vyučovacích hodin z toho 198 hodin probíhá v ateliéru a učebně, 102 hodin je určeno pro plnění samostatných úkolů účastníky. Jedna vyučovací hodina se skládá z 45 minut čistého času.
Prezenční studium probíhá v blocích skládajících se ze tří dnů v týdnu (pátek, sobota, neděle). Těchto bloků proběhne celkem devět v rozsahu plánovaných 198 vyučovacích hodin. 74 hodin z toho představuje teoretická výuka, 124 hodin praktická cvičení. 102 hodin je věnováno řízenému praktickému samostudiu a realizaci domácích fotografických úloh.

Kurz je pořádán v prostorách pořadatele, Hálkova 2, Praha 2

Počet účastníků
Maximální počet účastníků je 14
Učební plán - stručný přehled

Výukový blok číslo 1, Základy profesionální fotografie
* Historie fotografie
* Současná fotografie
* Základy krajinářské a reportážní fotografie
* Přehled praxe profesionálního reklamního fotografa - průřez jednotlivými oblastmi, kterým se kurz věnuje, ukázky dobrých a špatných fotografií, základní popis postupů a zařízení, které se pro vytváření představovaných fotografií používají.

Výukový blok číslo 2, Reklamní fotografie
* Základní nastavení scény a fotoaparátu; doporučené příslušenství
* Základy reklamní kompozice, profesionální tipy
* Základní popis principů a možnosti
* Rekapitulace základních fotografických teoretických znalostí
* Pokročilá reklamní fotografie a speciality

Výukový blok číslo 3, Portrét, krajina reportáž
* Základy kompozice portrétní fotografie, profesionální tipy
* Jednoduchý portrét
* Pokročilá portrétní fotografie
* Krajinná fotografie
* Reportážní fotografie

Výukový blok číslo 4, Počítačové zpracování digitální fotografie, modeling
* Základní a středně pokročilé funkce programu pro Adobe Photoshop CS (cesty, barevné korekce, retuše) - praktická cvičení pro zvládnutí základních úprav fotografií.
* Žena ve fotografii - modeling

Výukový blok číslo 5, Architektura a interiéry, Photoshop - pokračování
* Fotografování architektury a interiérů - teorie a praktický tipy
* Pokročilá praxe v počítačovém zpracování fotografií

Výukový blok číslo 6, Fotografické speciality - makrofotografie, fotografování s filtry a předsádkami
* Práce s RAW formátem - maximální kvalita v reklamě
* Práce s fotografickým příslušenstvím - předsádky a filtry
* Detail v reklamě
* Fotografování nápojů a jídla

Výukový blok číslo 7, fotografický akt, tisk a správa barev
* Praktické fotografické cvičení se zaměřením na ženské tělo. Pořízení fotografie ženského těla, případně jeho detailu, za účelem využití ve výtvarně pojatém nástěnném kalendáři. Následná tvorba grafického návrhu jednoho listu kalendáře a jeho tisk.
* Digitální fotografie a správa barev (Color Management)

Výukový blok číslo 8, Komplexní praktické cvičení: Tisk a reklama
* Z digitálního záznamu na papír. Představení jednotlivých tiskových technologií, které lze použít pro profesionální výstup fotografií - obecný přehled, výčet výhod a nevýhod jednotlivých technologií, praktická cvičení a testy, práce ve Photoshopu
* Velkoformátový tisk fotografií, digitální minilaby, materiály pro tisk fotografií a jejich zpracování po tisku.
* Příprava fotografií pro tisk v počítačových programech; procvičování postupů pro zpracování fotografií v Adobe Photoshopu
* Vyhotovení reklamní fotografie na zadané téma, její zpracování v počítači a následný tisk (témata: módní fotografie, reklama na rtěnku, reklama na řasenku, fotografie účesu, ilustrační foto do letáku)
* Pořízení produktové fotografie s fiktivním užitím pro nabídkový leták supermarketu. Pořízení komponované fotografie téhož produktu s fiktivním užitím pro billboard. Následně tvorba grafického návrhu velkoplošného reklamního billboardu s využitím zhotovené fotografie.

Výukový blok číslo 9, Zátiší, praktické aspekty fotografie
* Autorské právo ve fotografii
* Fotografie a její cena, tipy pro praktické komerční uplatnění
* Digitální fotografie a její ochrana
* Digitální fotografie a internet

V průběhu celého kurzu budou účastníci kurzu plnit řadu samostatných fotografických úkolů, které budou diskutovány a vyhodnocovány profesionálními fotografy.

Rekvalifikační kurz: Práce v oblasti portrétní, technické a reklamní fotografie

Vybraný termín:

29.2.2008 Upřesnující informace k termínu

Cena

Kontakt na dodavatele získáte po registraci

Tento kurz je pořádán dodavatelem, který nevyužívá placenou prezentaci na portálu EduCity.

Kontaktní údaje na dodavatele získáte po registraci.

Nebo použijte poptávkový formulář.