Psychologie prodeje

kurz

Základní info

Psychologie prodeje

Předpoklady, ze kterých psychologie prodeje od CZ KOUČINK vychází:

1)      Podle analýz úspěšnosti prodejců je prokázáno, že cca 80% úspěchu manažera i prodejce závisí na jeho postoji a osobnosti. 20% úspěchu bývá ovlivněno jeho dovednostmi. Proto dáváme důraz na osobnostní rozvoj a změnu postojů.

2)      Většinou to bývají 2-3 klíčové dovednosti či postoje, které rozhodují o úspěchu či neúspěchu prodejce a manažera. Na ty se soustředíme, pomáháme je objevit a rozvíjet.

3)      Prodejci a manažeři absolvují řadu tréninků, avšak v praxi používají pouze 10-20 % toho, co se naučili. Proto našim klientům nabízíme dlouhodobý doprovod při aplikaci poznatků v prodejním procesu.

4)      Trh se v posledních letech vyvíjí daleko rychleji, než bývá proces vytvoření univerzálního tréninkového programu a jeho uvedení v život ve velkých nadnárodních vzdělávacích organizacích. Ceny takovýchto sofistikovaných metod a tréninků bývají poměrně vysoké. Proto se CZKOUČINK zaměřuje na aktuální poznatky a situaci na českém trhu a pracuje s klienty flexibilně, jednoduše, efektivně a levně. Spolupracující externí lektoři jsou vybírání podle jejich profesního zaměření, dále podle míry flexibility pracovat se skupinou a podle schopnosti aktualizovat své učební metody, postupy i obsah.

 

Psychologie prodeje (dvoudenní trénink)

1. den

1)      Moderace skupiny  -  1,5 hod

a.      Dosavadní poznatky a zkušenosti z prodeje

b.      Analýza těchto zkušeností

c.      Nová syntéza (nové objevy, výzvy, opakující se společné problémy atd)

 

2)      Představení poznatků z psychologie v aplikaci na prodej – 3 hod

a.      Terapeutické a psychologické přístupy

Rogersovská škola – aktivní naslouchání (empatie, akceptace)

Gestalt terapie – co se děje „teď a tady“ v duši zákazníka a prodejce

Kybernetika II. řádu – já (obchodník) a můj zákazník vytváříme během naší schůzky nové hodnoty, které mohou dát nám i naší spolupráci nový rozměr.

NLP neurolingivstické programování, atd

3)      Koučink a moderace skupiny na téma - porozumění  sama sobě - 3 hod

a.      Kdo jsem jako prodejce, čemu o sobě věřím, jaké mám cíle a touhy

b.      Co jsou mé přednosti a jak je rozvinout?

c.      Jak se připravit na schůzku s klientem? (aplikace Gestalt terapie, pozitivní duševní cvičení ...)

d.      Jak a čím sám sebe brzdím v úspěchu a plán, jak tuto brzdu odstraňovat


 

2. den 

4)      Trénink skupiny na téma - porozumění zákazníkovi - 3 hod

a.      Trénink Rogersovské terapie respektive přístupu k zákazníkovi (empatie, akceptace

b.      Porozumění aktuálnímu psychickému a emocionálnímu stavu zákazníka (Gestalt terapie, hraní rolí…)

c.      Dovednosti „číst“ zákazníka (co všechno můžou znamenat jeho gesta, reakce, odpovědi…) a jejich využití pro další akviziční jednání (NLP apod.)

d.      Budování vztahu se zákazníkem (fáze vztahu, hodnocení současného vztahu, plán na postoupení vztahu do další fáze)

 

5)      Porozumění psychologie procesu prodeje – 3 hod

a.      Vedení rozhovoru (kdy klást otevřené a kdy uzavřené otázky)

b.      Identifikace klíčových okamžiků pro prodej při rozhovoru či schůzce

c.      Jak tyto klíčové okamžiky využít pro posun k cíli

d.      I neúspěch je úspěch

e.      Jak zpracovat či vytěžit maximum z pozitivní či negativní zkušenosti z právě ukončeného obchodního jednání.

 

6)      Moderace a koučink skupinky – 2 hod.

a.      Identifikace potřeb prodejců

b.      Vytvoření případně upravení plánu prodejců pro příští období (naplnění identifikovaných potřeb a plán rozvoje prodejce a jeho obchodu)

c.      Závěrečné zhodnocení

 

Další nabídka   

A.     Arteterapie (případně dramaterapie) jako doplnění kapitoly 3. – porozumění sama sobě (například součástí neformálního večera 1. dne

 

B.     Dlouhodobý koučink (např. měsíčně celý den s prodejcem v terénu nebo měsíčně 1 den individuálních koučinků s více prodejci

Výhody

1.      Pomoc při aplikaci poznatků

2.      Jasná měřitelnost (podle tržeb a času) efektivity tohoto individuálního koučinku – v případě spokojenosti je možné rozšířit na všechny prodejce

Psychologie prodeje

Vybraný termín:

 Praha Upřesnující informace k termínu

Cena

Kontakt na dodavatele získáte po registraci

Tento kurz je pořádán dodavatelem, který nevyužívá placenou prezentaci na portálu EduCity.

Kontaktní údaje na dodavatele získáte po registraci.

Nebo použijte poptávkový formulář.