Primárním cílem programu Business Administration je připravovat absolventy pro uplatnění v prostředí byznysu. Program je určen pro středoškolsky vzdělané zájemce, kteří chtějí rozšířit své znalosti s perspektivou získání akademického vzdělání, které však nebude odtrženo od reálného světa. Pro studenty s dominantním zájmem o obchod a management nebo vysoce specializované oblasti nabízí universita program, který jim umožní získat potřebné znalosti i dovednosti. Pedagogové fakulty jsou nejen akademicky vzdělaní, ale mají také praktické zkušenosti, a tak mohou být studentům nápomocni při aplikování nabytých vědomostí v reálném prostředí současného světa obchodu.
Cílem bakalářského studia BUSINESS ADMINISTRATION je poskytnout široké vzdělání v oblasti podnikání. Základní studijní plán obsahuje základy účetnictví, managementu, marketingu a ekonomie. Tento základ je doplněn volitelnými předměty podle individuálních cílů a potřeb studenta. Na závěr studia student vypracovává práci založenou na vlastním výzkumu a analýze nějakého hospodářského problému. Základní filosofií tohoto programu je, že student je zralým, svědomitým a odpovědným jedincem, který má opravdu zájem získat vzdělání.
Studium je organizováno distanční formou a jedná se o tzv. řízené samostudium. Student dostává jednotlivé studijní lekce a průběžně odpovídá na kontrolní otázky. Každý studijní blok je zakončen písemnou zkouškou v sídle školy. Konzultace se sjednávají individuálně podle potřeby dohodnutou formou (osobní, telefonické, e-mailem). V průběhu studia student absolvuje vybrané oborové semináře a diplomový seminář jako přípravu pro vypracování diplomové nebo obecně vědecké práce. Na závěr studia student pod vedením přiděleného konzultanta vypracovává diplomovou práci podle zvoleného tématu, schváleného vedením university. Obhajoba práce se koná před min. tříčlennou komisí a je spojena s ústními zkouškami ze všeobecného studia a zvolené specializace.
Ke studiu BBA programu jsou přijímáni absolventi střední školy.
Povinné obory:
Úvod do obchodu - základní aspekty světa obchodu; trh práce, právo, management, finanční instituce
Základy účetnictví - úvod do podvojného účetnictví, využití pro kontrolu a analýzu podniku
Makroekonomie - aplikace obecných ekonomických principů v oblasti volné soutěže
Teorie organizace a managementu - úvod do teorie organizace obchodních vztahů, analýza a spojení funkčních úrovní firmy a kontrola cílů prostřednictvím vrcholového managementu
Základy marketingu - úvod do analýzy marketingu, marketingové koncepce, techniky, úlohy a aktivity jednotlivých účastníků
Závěrečný projekt - originální výzkum tématu podle výběru studenta
Volitelné obory:
Personální management - základní techniky personálního managementu, ekonomické struktury, efektivní nasazení personálu pro dosažení cílů podniku
Obchodní právo - studium působnosti právního prostředí na podnik, uzavírání smluv, konkursní řízení, antimonopolní vztahy, historický vývoj pracovních vztahů
Počítačové metody v obchodě - úvod do informatiky, aplikace v obchodních vztazích a managementu
Mikroekonomie - úvod do základních hospodářských koncepcí, role a působení ekonomiky na tvorbu cen, rozdělení příjmů z hlediska sociálního, politického a právního
Obchodní finance - úvod do standartních metod finanční analýzy a faktorů ekonomických a finančních vztahů
Psychologie v obchodě - studium, chování lidí v obchodních organizacích; úvod do základů psychologie, zvýšení motivace a výkonu zaměstnanců
Metody výzkumu a kvantitativní metody - aplikace aritmetických a algebraických metod v oblasti obchodu; rozhodování, prognostika
Etické a sociální vztahy v obchodě - analýza a srovnání hlavních etických systémů; působení na ekonomické, právní a sociální prostředí v podnicích
Organizační rozvoj - studium a aplikace formálních systémových pravidel pro obnovu a růst organizace, formulace cílů, strategie, programu
Řízené studium - individuální studium pod vedením instruktora
Nezavislý výzkum a prezentace - nestrukturovaný kurs zaměřený na originální výzkum tématu dle výběru studenta, ukončený písemnou a ústní prezentací výsledků
Bakalářské studium BUSINESS ADMINISTRATION
Moravskoslezský kraj 702 00 Ostrava 1, Reální 2 Upřesnující informace k termínu