Základní info
Konflikt bývá vnímán zpravidla negativně. V tomto programu se naučíte získat z konfliktu i jeho pozitivní potenciál a zjistíte, jak konflikty konstruktivně využívat pro pokrok v jednání či řešení.
Cíl
- Osvojit si poznatky o příčinách a důsledcích konfliktů
- Zdokonalit se v technikách prevence a řešení konfliktů mezi lidmi i týmy
- Identifikovat základní stresové faktory ve svém životě a práci
- Získat motivaci používat vhodné strategie zvládání konfliktů a stresových situací
Obsah
- Psychicky náročné situace, se kterými se v pracovním životě často setkáváme (problém, mimořádná událost, krize, frustrace, konflikt a vypjatá situace, stres)
- Vliv emocí na konflikt, projevy konfliktního jednání
- Průběh konfliktu a jednotlivé fáze
- Negativní a pozitivní dopady konfliktů – co lze z konfliktu vytěžit
- Způsoby jednání v zátěžových situacích a přístupy ke zvládání konfliktu (kooperace, konfrontace, řešitelský přístup atd.)
- Konfliktní situace v týmu a jejich dopady, řešení konfliktů s různými typy lidí
- Řešení konfliktu - postup při řešení účastníky nebo třetí stranou
- Efektivní argumentace ve vypjatých situacích
- Zvládání stresu a emocí u sebe i druhých – reagování v prostředí odlišných stanovisek
Klíčová slova
konflikt, střet, spor, emoce, emocí, zvládání, stres, komunikace, krize, konfliktní, řešení, kooperace, konfrontace, kompromis, únik, argumentace, asertivní, asertivita