Základní info
Účastníci v tomto programu porozumí tomu, že každý má svého interního zákazníka. Naučí se, jak mu vycházet vstříc a jak s ním jednat ku prospěchu celé společnosti.
Cíl
- Naučit se identifikovat vnitřní zákazníky a hledat nové možnosti ke zlepšování firemních procesů ve vazbě na zákazníka
- Ujasnit si, jaké služby ze své pracovní pozice poskytuji vnitřním zákazníkům
- Poznat možnosti zefektivnění komunikace se zákazníky
Obsah
- Firemní kultura a orientace na zákazníka
- Vnitřní zákazník / vnější zákazník – podstata zákaznického přístupu
- Proces a míra uspokojování potřeb zákazníka (v aplikaci na externí i interní zákazníky)
- Zásady efektivní komunikace v kontaktu se zákazníky a utváření vztahu se zákazníkem
- Nejčastější chyby, ke kterým při komunikaci dochází a jak se jich vyvarovat
- Typologie zákazníků a efektivní komunikace s jednotlivými typy lidí z hlediska zachování zákaznického přístupu
- Stanovení oblastí vedoucích ke zlepšení vnitřní komunikace a spolupráce ve společnosti
Klíčová slova
interní zákazník, klient, vnitřní, klientský přístup, zákaznický přístup, klientská orientace, zákaznická orientace, potřeby, užitek, spolupráce, komunikace, služba, služby, firemní kultura, orientace na zákazníka