Interaktivní seminář o řízení podnikových rizik
Prevence rizik? V mnoha našich podnicích stále není zaveden účinný SYSTÉM MANAGEMENTU RIZIK. Manažeři se riziky systematicky nezabývají, často se starají, až když se něco stane. A to bývá samozřejmě mnohem dražší a časově náročnější než prevence.
Cílová skupina:
Cíl:
1. Prevence rizik. Ujasnit si požadavky kladené na podnikové managementy rizik.
2. Seznámit se s nástroji a postupy, které by v podnicích měly být v každodenní praxi využívány a které umožňují:
3. Vyzkoušet si některé postupy identifikace a prevence rizik v modelových situacích.
Obsah:
Metoda umožňuje systematicky a v krátké době nalézt a pojmenovat rizikové procesy a slabá místa, která snižují konkurenceschopnost podniku, ohrožují jeho ekonomické výsledky, přinášejí hrozby nehod a úrazů, snižují výkonnost a spolehlivost procesů, produktivitu práce, mohou být důvodem pro odchody klíčových zaměstnanců, ztrátu zákazníků atd.
Výstupem jsou přehledy rizik uspořádané podle jejich závažnosti a podklady (registr rizik, karty rizik) pro formulacinápravných a preventivních opatření zejména v oblastech:
- procesní, bezpečnostní, změnový a znalostní management,
- spolehlivost lidského činitele - kompetence, postoje, leadership, komunikace, pracovní podmínky, motivační systémy, podniková kultura, koncepty interních zákazníků, vlastníků procesů, učící se organizace atd.
Kritickým faktorem úspěšnosti a produktivity týmové práce je složení týmu. Přesto bývá výběr lidí do týmu podceňován.
Cílem metody je pomoci vedoucím a sestavovatelům pracovních týmů hodnotit dispozice kandidátů pro práci v týmu a pro zastávání potřebných týmových rolí.
Život podniků (i lidí) je nepřetržitým sledem změn. Každá změna je spojena s riziky (vnitřními i vnějšími), a taky se zhoršením komunikace, snížením motivace atd. Proto má tak velký význam přesvědčení zaměstnanců o potřebě změn a proto je tak důležité podporovat jejich odhodlání aktivně se do procesů jejich implementacezapojovat.
Cílem metody je hodnotit pracovníky a jejich postoje, rozpoznat, proč jsou pasivní, proč kritizují nebo naopak mlčí atd. Výsledky pak slouží manažerům k pochopení jak jednat s lidmi, kteří – z různých důvodů – nejsou ochotni změny akceptovat a pracovat pro ně.
Narušení kvality nebo spolehlivosti podnikových informací bývá zdrojem závažných procesních i ekonomických rizik. Metoda vyhodnocuje míru nebezpečí pro podnikové informace a ukazuje, které informace jsou ohroženy. Hodnoceny jsou možné dopady na podnikové řízení, na vznik procesních závad, nehod, snížení kvality produktů, na zájmy a motivaci zaměstnanců, na potřeby zákazníků atd.
Lektor: PhDr. Ing. Jiří Kruliš
Řízení a prevence podnikových rizik, interaktivní 2 denní kurz
12.11.2019 – 13.11.2019 Praha Na Poříčí 12, 110 00 Praha 1
09:00 – 16:00 hod.
česky