Recruitment Academy Certified Sourcer & Certified Recruiter

kurz

Základní info

Certified Sourcer (RACS)

Den 1

Trendy a vývoj na pracovním trhu - Tomáš Dombrovský, LMC

Před tím, než začnete analyzovat a vylepšovat svoje recruitment aktivity, je potřeba se podívat na data z trhu a jeho celkový stav. Trendy a jevy, které pracovním trhem aktuálně nejvíce hýbou, velmi pravděpodobně výrazně ovlivní i vaše možnosti. Tento modul vedený Tomášem Ervínem Dombrovským ze společnosti LMC vás zasvětí do hlavních metrik a datových sad pro trh práce - včetně fluktuace, vývoje mezd či obliby benefitů.

  • Analýza a interpretace dat z veřejných zdrojů, náborových služeb a průzkumů mezi zaměstnanci
  • Hlavní přehledová data o trhu práce v ČR
  • Nejdůležitější metriky spokojenosti a motivace lidí v práci
  • Fluktuace, její hlavní příčiny + postoje lidí k dalším změnám zaměstnání
  • Vývoj mezd + využívání a obliba hlavních benefitů a dalších výhod v práci
  • Flexibilita, autonomie a možnosti kariérního rozvoje z pohledu zaměstnanců

Životní cyklus kandidáta - Milan Novák, GoodCall

Milan Novák, CEO společnosti GoodCall a recruitment odborník s více než 20 lety v oblasti náboru zaměstnanců analyzuje hlavní aspekty a úskalí jednotlivých fází na cestě kandidáta o práci od jeho nalezení až po samotný onboarding.

  • Nastavení recruitment procesu a jeho částí
  • Aktivní a pasivní kandidát vs. Inbound a Outbound strategie
  • Zkušenost kandidáta (Candidate Experience) v procesu náboru
  • Aspekty náborového procesu a chyby, kterým se vyvarovat
  • Jak nalákat a získat "engagement" kandidáta v jednotlivých fázích procesu

Diverzita v náboru - Milan Novák, GoodCall

V této části se Milan věnuje novému trendu a vysvětluje význam diverzity, inkluze a předsudků v moderním recruitmentu a důvody, proč se tomuto trendu nevyhnete ani vy.

  • Co je nevědomá předpojatost
  • Kde se nevědomá předpojatost bere
  • Vysvětlení tradičních předpojatostí na základě: pohlaví, rasy, etnika, věku, sexuální orientace, fyzického postižení, vzdělání
  • Jak předpojatost ovlivňuje diverzitu v náboru
  • Vysvětlení pojmů Afinitní zkreslení, Konfirmační zkreslení, Skupinové myšlení, Haló efekt
  • Intuitivní vs. Strukturovaný přístup – jak sbírat porovnatelná data?
  • Zaměření na dovednosti (strategie BEI – Behavioral Event Interview)

Tvorba fungujících pracovních inzerátů - Matěj Matolín, Impulse Ventures

Pracovní inzerát je reklamní text. Musí prodávat a dobře oslovit cílovou skupinu. Záleží na titulku, perexu, délce, osnově a mnoha dalších parametrech. HR blogger číslo 1, Matěj Matolín a spolumoderátor podcastu Nelidské zdroje, vás naučí, jak vytvořit efektivní pracovní inzerát, který zvedne počty kandidátů na vaše pozice několikanásobně.

  • Jak napsat inzerát, který osloví vaši cílovou skupinu
  • Jak napsat inzerát, který prodá vámi nabízenou pozici
  • Na co se při psaní inzerátu soustředit
  • Jaké parametry jsou při tvorbě inzerátu důležité
  • Jak díky správně napsanému inzerátu zvýšit počet přihlášených kandidátů

 

Den 2

Talent Sourcing nejen na LinkedIn - José Kadlec

Světově uznávaný talent sourcing expert a průkopník problematiky náboru zaměstnanců pomocí sociálních sítí, spoluzakladatel společnosti GoodCall, Recruitment Academy a Datacruit, José Kadlec, odhaluje své recruitment know-how. Tento modul rozebírá především vyhledávání kandidátů kdekoliv v online prostoru a pomůže vám obsadit více pozic a získat výhodu nad konkurencí.

  • Jaké jsou současné a budoucí recruitment trendy v social media recruitmentu
  • Jaké jsou poslední informace a novinky týkající se tzv. talent sourcingu
  • Význam sociálních sítí v moderním náboru zaměstnanců
  • Kde všude vyhledávat kandidáty v online světě
  • Jak vyždímat maximum z LinkedIn vyhledávače (LinkedIn People Search)
  • Jak odkrýt skryté zdroje s relevantními zaměstnanci (tzv. hidden talent pools)
  • Co je to tzv. Boolean vyhledávání a proč je denní rutinou úspěšných recruiterů
  • Definice boolean operátorů, modifikátorů a vyhledávacích příkazů
  • Vyhledávání na všech platformách včetně LinkedIn, Facebook, Twitter, Instagram, TikTok, Clubhouse, Vkontakte a dalších
  • Vyhledávání na specializovaných platformách jako např. Dribbble, Behance, Bitbucket, Github, StackOverflow, About.me, aj.
  • Použití externích nástrojů pro denní potřeby talent sourcera nebo recruitera
  • Práce se sourcing checklistem a sourcing stackem nástrojů a pluginů

První kontakt s kandidátem - José Kadlec

Bývalý softwarový inženýr a ethical hacker, José Kadlec, využije své technické znalosti, aby vám ukázal, jak najít emailovou adresu nebo telefonní číslo prakticky na kohokoliv a také vám ukáže nástroje a pluginy, které vám s online náborem výrazně pomohou.

  • Jak najít kontaktní informace každého uživatele, a to za každých okolností
  • Jak determinovat e-mailovou adresu skoro každého kandidáta na světě
  • Které kontaktní metody jsou pro nábor pracovníků nejefektivnější
  • Jak měřit efektivitu kontaktování kandidátů a zlepšování její úspěšnosti
  • Jak vytvářet recruitment zprávy na LinkedIn nebo i jinde, které kandidáti nemohou ignorovat
  • Procvičení správného vyhledávacího postupu na konkrétní pracovní pozice na různých platformách včetně LinkedIn, Facebook, Instagram i jinde
  • Jak najít maximum možných kandidátů za použití různých modelů vyhledávání - iterativní, semantické, implicitní, jazykové atp.
  • Procvičení správného použití tzv. Boolean operátorů
  • Specifikace postupů, které mohou odkrýt další místa na LinkedInu, Facebooku a dalších online zdrojích s možnými kandidáty
  • Procvičení specifikace shortlistu s kandidáty, abychom o nikoho relevantního nepřišli
  • Zajištění efektivního postupu, aby hledání bylo časově efektivní
  • Největší zaměstnavatelé konkrétních profesí, dovedností, národností atp.
  • Mapování lokalit, kde se vyskytují lidé s požadovaným zaměřením
  • Jaké společnosti využívají jaké technologie
  • Jaké mají lidé na dané specializaci zkušenosti a co studovali
  • Jaké společnosti zrovna nabírají
  • Jaké společnosti zrovna propouštějí

Umělá inteligence a automatizace v recruitmentu - José Kadlec

V tomto modulu technolog a podnikatel José Kadlec skloňuje termín robo sapiens recruitment, který vyjadřuje způsob, jak můžeme díky AI, automatizaci a robotizaci denních úkolů recruitera zvýšit svoji produktivitu, obsadit více pozic nebo je obsadit rychleji.

  • Kde lze v náboru využívat AI
  • Co lze v náboru efektivně automatizovat
  • Aktuální přehled na poli umělé inteligence
  • AI v procesu talent sourcingu, pohovorů a tvorby pracovních inzerátů
  • Základy tzv. prompt engineeringu

Osobní branding pro recruitment - José Kadlec

V tomto modulu vám José Kadlec ukáže praktické postupy, jak vydefinovat svůj osobní brand recruitera, talent sourcera nebo HR manažera a jak ho aktivovat skrze sociální sítě, tvorbu obsahu a další nástroje. Tento modul pomůže nejen samotným recruitment specialistům, ale také společnostem, které potřebují využít osobní brand svých zaměstnanců k budování firemních cílů jako kvalitnější nábor zaměstnanců nebo budování značky zaměstnavatele.

  • Význam osobního brandingu pro HR specialisty a hiring manažery
  • Příklady postů na sociálních sítích a jak tvořit expertní obsah efektivně
  • Jaké jsou hlavní networking cíle úspěšného recruitera.
  • Technický přehled všech social media formátů včetně těch, o kterých jste nejspíš nevěděli
  • Jak zajistit maximální dosah vašich příspěvků
  • Jak získat 30 000 LinkedIn followerů
  • Analýza nejdůležitějších částí LinkedIn a Facebook profilu pro nábor zaměstnanců.

 

Certified Recruiter (RACS+R) - první část je společně s RACS

Den 3

Efektivní techniky online i osobních pohovorů - Romana Martincová, Elevate Me

Spoléháte se při výběru správného kandidáta na intuici nebo aplikujete vědou ověřené techniky a přístupy k pohovorovacím metodám? A jaká z těchto dvou možností nám zajistí správnou volbu kandidáta? Jaké existují typy osobnosti a jak je odhalit při pohovoru? Jak se vyvarovat náboru problematického typu osobnosti? Všemi těmito tématy a situacemi vás provede špičkový praktický psycholog Jan Ženatý.

  • Jak zorganizovat úspěšný výběrový rozhovor
  • Neverbální a verbální komunikace (co říkat a neříkat, co interpretovat a neinterpetovat)
  • Jak s kandidátem uzavřít kontrakt na rozhovor a zvýšit tím sdílnost i otevřenost
  • Tradiční výběrový rozhovor
  • Behaviorální výběrový rozhovor
  • Rozhovor podle kompetencí
  • Stresový výběrový pohovor
  • Komunikace a vyjednávání o nabídce
  • Problematické typy

Psychologie v pohovoru - Jan Ženatý, Recruitment Academy

Lež je problematický fenomén, který neumíme odlišovat od pravdivé výpovědi se 100% jistotou. Metoda Paula Ekmana je z hlediska vedení rozhovoru jednou z nejúspěšnějších (zkušení profesionálové dosahují až 90% přesnosti) a její ohromná výhoda spočívá v neinvazivnosti využití (kandidát si nepřipadá jako na výslechu). Jediný certifikovaný kouč této metody v ČR, Jan Ženatý, kterého cvičil specialita na výslechy ze Scotland Yard, vás provede tímto modulem.

  • Technika odečítání emocí z mimiky podle Paula Ekmana (makro-, subtilní a mikro výrazy emocí)
  • Model zakrývání a fabrikace - jak se projevuje emoční a kognitivní zátěž u lháře
  • Zlatá pravidla odhalování lži
  • Analýza konzistence a spontaneity
  • 5 kanálů komunikace (tvář, tělo, hlas, styl a obsah)
  • Nácvik identifikace nekonzistentních míst v komunikaci - technika sledování HoT Spots
  • Analýza videoukázek
  • Praktická cvičení vedení pohovoru s využitím Ekmanovy metody

Implementace employer brandingu a HR marketingu - Lenka Ďurechová, GymBeam

Lenka stojí za tím, že GymBeam přitahuje špičkové talenty a buduje ze značky lovebrand. Aby nábor probíhal rychle, efektivně a s minimálními náklady, vede projekty jako Future Leaders, Logistics Night či Data Hackathon, které nejen posilují povědomí o značce, ale také přivádějí do firmy odborníky v klíčových oblastech. V lekci se naučíte:

  • Stanovit si cílovou skupinou
  • Vytvořit si atraktivní a autentický obsah kampaně
  • Zapojit zaměstnance do vytváření obsahu
  • Propojit interní EVP s externí komunikační kampaní
  • Získat si interní podporu vedení pro investice do employer brandingu
  • Různé aktivační nástroje a kampaně
  • Pracovat se sociálními médii pro účel budování značky zaměstnavatele
  • Vytvořit koncept úspěšné employer branding strategie
  • Ukázka praktické aplikace úspěšného strategického přístupu employer brandingu na konkrétní FMCG společnost

 

Den 4

Přehled moderních nástrojů psychodiagnostiky - Eliška Šonská Steklíková, GoodCall

Nutnost spolupráce na dálku a extrémní snížení příležitostí pro setkávání a komunikaci tváří v tvář nám v mnoha ohledech svázaly ruce i nohy. Jsme tedy nuceni hledat alternativní metody pro poznávání kandidátů i rozvoj a podporu zaměstnanců - a psychodiagnostika je jednou z nich. Průvodcem tímto modulem bude Eliška Šonská Steklíková, která má zkušenosti s využitím různorodých psychodiagnostických nástrojů ve startupech i korporacích, z pozice externího konzultanta i interního HR, a zároveň je v úzkém kontaktu s akademickým prostředím.

  • Jak aktuální stav na pracovním trhu ovlivnil využívání psychodiagnostiky ve firmách
  • Jaké (nové) psychodiagnostické nástroje jsou na trhu k dispozici
  • Na základě jakých parametrů můžete posoudit kvalitu metod, se kterými se v praxi potkáte
  • Jak efektivně využít potenciál psychodiagnostických metod jejich využitím napříč celým životním cyklem zaměstnance - jak pomocí psychodiagnostiky podpořit např. výběr, engagement či well being Vašich kolegů

Týmová kompatibilita v praxi a jak ladit kandidáta s hiring manažerem i kulturou týmu - Sandra Fridrichová, Red Button

Skvělý nábor není jen o tom, co kandidát umí, ale také kdo je a jak zapadne do týmu, k manažerovi i do firemní kultury. V tomto modulu se naučíte pracovat s jedním z moderních psychodiagnostických nástrojů zaměřeným na styl myšlení, motivace, rozhodování a týmové role. Na vlastní kůži si vyzkoušíte svůj archetyp a společně se podíváme na to, jak různé osobnostní nastavení ovlivňuje způsob vedení, spolupráce i výběru lidí. Témata, kterým se budeme věnovat:

  • Jak rychle a prakticky odhadnout styl kandidáta i hiring manažera
  • Kdo se ke komu hodí – a komu to naopak „nepřežije“
  • Nejčastější náborové slepé skvrny podle jednotlivých archetypů
  • Jak využít sebepoznání při rozhovoru s hiring manažerem i kandidátem

Nejzásadnější právní aspekty současného náboru - Jan Procházka, Deloitte Legal

Moderní nábor spojený s novými digitálními technologiemi jako sociální sítě, pohovory na dálku, robotizace a digitální databáze s umělou inteligencí sebou přinášejí nové výzvy z hlediska legislativy. Partner společnosti Deloitte Legal a odborník na české i mezinárodní pracovní právo Jan Procházka, vás prakticky provede legislativními aspekty náboru.

  • Na co se na pohovoru nesmíte ptát
  • Implementace a best-practise práce s GDPR
  • Právní závaznost pracovní nabídky
  • Zkušební doba a její nastavení
  • Aplikace konkurenčních doložek v praxi
  • Aspekty home-office a práce na dálku

Měření efektivity a úspěšnosti náboru - Milan Novák, GoodCall

Využívání dat v oblasti HR je stále jen v začátcích. Pokud nedokážeme správně měřit a vyhodnocovat naše aktivity a procesy, nelze je ani zlepšovat. V tomto modulu Milan Novák rozebírá nastavení recruitment analytik a jak tato data interpretovat s cílem úspěšného řízení recruitment procesu. Odpovíme na otázky jako: Proč jsou někteří recruiteři úspěšní a někteří ne? Jak stavět své osobní cíle a růst v osobní i profesní rovině?

  • Využívání dat v HR
  • Přehled klíčových indikátorů úspěšnosti v recruitmentu
  • Srovnání (tzv. benchmark) recruitment statistik globálních i lokálních
  • Výkonnostní a kvalitativní metriky v náboru a jejich optimalizace
  • Nastavení individuálních cílů recruitera a týmových cílů
  • Agilní přístup k náboru

 

Recruitment Academy Certified Sourcer & Certified Recruiter

Vybraný termín:

3.11.2025 –  25.11.2025  Praha 3 Upřesnující informace k termínu
09:00 – 16:30 hod.

Cena
19 200 Kč + 21% DPH

Kontakt na dodavatele získáte po registraci

Tento kurz je pořádán dodavatelem, který nevyužívá placenou prezentaci na portálu EduCity.

Kontaktní údaje na dodavatele získáte po registraci.

Nebo použijte poptávkový formulář.