Základní info
Změna je nevyhnutelná - jak ji připravit a provést? Jak nepoškodit dobré jméno podniku nevhodnou komunikací? Jak si z propuštěných zaměstnanců nevyrobit nepřátele?
Co se naučíte?
- Připravit realizaci změny a outplacementových opatření ve vlastní firmě
Obsah kurzu
- 1. Změna
- Charakteristika změny
- Řízení změny manažerem
- Bariéry zaměstnanců vůči změnám
- Jak překonat odpor vůči změnám
- Změna a její komunikace
- Role manažera v období změn
- Selekce pracovníků - pozitivní, negativní výběr, kritéria selekce
- Dělení pracovníků do skupin (klíčoví - odcházející, setrvávající, uvolňovaní ostatní zaměstnanci, setrvávající pokračující v stávajících činnostech, setrvávající převedení na jiné činnosti)
- Motivace klíčových zaměstnanců
- Prvky stabilizace vybraných zaměstnanců
- Důsledky provádění změny na atmosféru ve firmě/v divizi
- Možnosti ovlivnění firemního klimatu - 2. Outplacement
- Co čeká propouštěného zaměstnance? (trh práce a další souvislosti)
- Jak sdělovat propouštění uvolňovanému zaměstnanci (trénink, modelové situace)
- Typologie propouštěných zaměstnanců
- Scénáře chování propouštěných zaměstnanců a jak na ně reagovat - 3. Konkretizace pro podmínky dané společnosti a možnosti aplikace v praxi
- Case studies - 4. Co s těmi, kteří zůstávají?
- Opatření na podporu správného vnímání změn - 5. Vytvoření programu realizace
- Shrnutí činností určených k předání a těch, které zůstávají zachovány
- Popis rizik dřívějšího odchodu nositelů klíčových zkušeností
- Identifikace klíčových a ostatních zaměstnanců určených k uvolnění + stanovení následných kroků
- Předání činností, resp. stabilizace zaměstnanců dle skupin
Délka
2 dny