lektor a trenér osobních a komunikačních dovedností s rozsáhlou praxí
Základní info
PRO
Určeno pro mistry, předáky a další zájemce, kteří chtějí umět lépe vysvětlit a předat úkol.
CÍL
Zdokonalit své komunikační dovednosti v oblasti zadávání, kontroly úkolů a vedení lidí. Seznámit se s možnými typickými chybami v jednání mistra s podřízeným, odnést si inspiraci, jak se jich vyvarovat a jak postupovat účinněji.
OBSAH
Co je a co není lehce pochopitelné, práce a její předvedení a mluvení o ní z pohledu mistra a podřízeného pracovníka
Na základě čeho si lidský mozek pamatuje, co z toho plyne pro způsob zadání úkolu
„Kouzlo dobrého začátku“ – proč je důležitý začátek kontaktu, na který naváže předání úkolu – čím začít a čím pokračovat – vztahové a obsahové faktory
Jak zadávat úkol tak, aby za jeho splnění pracovník přijal odpovědnost
Proč v řadě případů není dobré klást otázky typu „rozumíš?“ nebo „je to jasné?“
Úskalí, na která lze při zadání úkolu narážet: strach, nejistota pracovníka – nesoustředění, nízká motivace či neochota pracovníka – nesladění pozornosti – nechápání – pomalé chápání – nedorozumění – rozdílné vnímání důvodu zadání nebo souvislostí práce – neukotvení předané informace
Zadání úkolu jednotlivci, skupině
Postupnost vysvětlení úkolu
Ověřování porozumění
Kotvení předaného postupu – trénink vybavování
Způsob následného sledování plnění úkolu, který nebude pracovníka ponižovat, vyváženost kontroly a podpory
Vhodným reagováním na případnou chybu podpořit chuť pracovníka učit se a spolupracovat
Upevnění zdaru oceněním – volba individuálně vhodného typu ocenění pracovníka, možnosti a způsoby vyjádření spokojenosti vedoucího s dobrou prací
METODY
Vysvětlení formou příkladů. Ukázky méně a více zdařilé komunikace vedoucího. Cvičení, nácvik zadávání úkolů po jednotlivých fázích. Aplikace tématu na potřeby praxe účastníků.