Nabídka tohoto termínu kurzu již není aktuální.

Akademie pro nákupčí

kurz

Základní info

Popis kurzu:

Rozdíl mezi úspěšným a méně úspěšným nákupčím může činit 30 až 70 % nákladů na pořízení čehokoliv. Investice do nákupčích je mimořádně výnosná investice v řádu miliónů a ve velkých firmách až stovek miliónů. Proto kvalitní průprava nákupčího je otázkou přežití a rozvoje firem. Nejvíce ceněný je praktický výcvik – „naživo“ pod vedením psychologů a zkušených nákupčích.

 

OBSAH

„Hard“ znalosti a dovednosti 

  • Funkce nákupu ve firmě, strategie nákupu a role nákupčího
  • Strategický nákup
  • Taktický nákup a operativní nákup
  • Osobnost nákupčího – morálka a kredit
  • Členění dodavatelů podle vyjednávací síly
  • Třídění dodavatelů podle jejich role ve strategii nákupu
  • Kdy poziční a kdy principiální vyjednávání
  • Strategie win – win nebo jiná?
  • Analýza dodavatele a cílů, volba příslušné vyjednávací strategie a taktiky
  • Analýza potřeb firmy a stanovení cílů před obchodním jednáním
  • Fáze vyjednávání a jejich význam pro dosažení cílů
  • Nutnost důsledné přípravy na jednání – benchmarking konkurence atd.
  • Právní, organizační a etický rámec
  • Elektronické aukce
  • Výběrová řízení podle zákona
  • Ochrana proti nařčení z manipulace VŘ
  • Odměňování nákupčích – fix a provize
  • Spolupráce s obchodem a marketingem
  • Cíl vyjednávání: uzavření dohody a následné kroky

 

„Soft znalosti a dovednosti“

  • Umění vyjednávat: psychologie vyjednávání – praktický nácvik na kameru
  • Odstranění obav, stresu, trémy, nejistoty, nabytí jistoty a suverenity při vyjednávání
  • Emoce ve vyjednávání, tipy k udržení emocí pod kontrolou
  • Naslouchání a umění klást otázky jako klíčová dovednost ve vyjednávání
  • Efektivní způsoby argumentace, správná konstrukce a použití argumentů
  • Obvyklé i neobvyklé námitky a jejich zvládání – zážitkové hry a simulace v terénu
  • Nejčastější příčiny komplikací ve vyjednávání a jak jim čelit
  • Typologie a charakteristika dobrého a horšího vyjednavače
  • Nejčastější chyby při vyjednávání – praktický nácvik naživo se skutečnými obchodníky
  • Obvyklé i neobvyklé vyjednávací taktiky – praktický nácvik naživo se skutečnými obchodníky
  • Obrana proti vyjednávacím taktikám druhé strany, agrese, manipulace a asertivita
  • Obrana vůči agresi pomocí asertivity, někdy i manipulace
  • Manipulace ve vyjednávání: Definice manipulace a její rozpoznání, aktivní použití manipulativních technik (v rámci etických pravidel). Obrana proti manipulaci druhé strany
  • Individuální a skupinové vyjednávání, zásady skupinového vyjednávání, rozdělení rolí v týmu
  • Zablokované vyjednávání: Jak řešit situace, kdy ani jedna strana nemůže nebo nechce ustoupit – odblokování vyjednávání při uvíznutí na mrtvém bodě
  • Zvládání konfliktních situací a předcházení konfliktům, obtížné situace ve vyjednávání
  • Osobnostní typy vyjednavačů a taktika jednání s nimi, vyjednávání se složitými partnery.

 

Použité metody:

Výklad, diskuse, učení hrou: hraní rolí – konkrétní aukce a simulované nákupy, zážitková pedagogika, manažerské hry pro nákupčí, koučování v praxi.

Akademie pro nákupčí

Vybraný termín:

26.9.2012 –  9.11.2012  Jihomoravský kraj Upřesnující informace k termínu

Cena
19 700 Kč + 20% DPH

Kontakt na dodavatele získáte po registraci

Tento kurz je pořádán dodavatelem, který nevyužívá placenou prezentaci na portálu EduCity.

Kontaktní údaje na dodavatele získáte po registraci.

Nebo použijte poptávkový formulář.