Nabídka tohoto termínu kurzu již není aktuální.

Marketing ve farmacii - dvoudenní workshop

workshop

Základní info

DEN 1 - 18.1.2011

09:00 – 12:30 Základy marketingu ve farmacii, teorie, trendy

Lektor: MVDr. Ivan Borský, PhD., MBA

V oblasti farmaceutického obchodu pracuje od roku 1993. Za uplynulou dobu prošel nejrůznějšími pozicemi od medicínského reprezentanta přes produktového manažera, manažera obchodní jednotky, až po ředitele prodeje a marketingu a to v mezinárodních originálních i generických společnostech v České republice i v zahraničí. V současné době pracuje jako nezávislý odborník na školících a realizačních projektech v oblasti farmaceutického marketingu a efektivity prodeje farmaceutických výrobků.

Témata:

Marketing je když...

6 základních otázek.

5 základních zručností.

Vztahový model farmaceutického obchodu.

Zvláštnosti obchodu s léky.

Marketingový mix.

Strategie a taktika.

Marketingový plán a strategie.

PEST(L) analýza.

Interní (marketingový) audit.

Benchmarking.

SWOT analýza.

Segmentace a targeting.

Identifikace kritických faktorů úspěchu.

Formulování marketingové strategie.

Marketingová kampaň a taktika

12:30 – 13:30 Oběd

13.30 – 15.00 Orientace v IMS datech

Lektor: RNDr. Hynek Valerián, CSc., MBA


Od roku 1996 pracuje v oblasti průzkumu farmaceutického trhu. Ve společnosti IMS Health působil v různých pozicích, v současnosti se věnuje zejména oblasti marketingu a řízení portfolia produktů. Příležitostně publikuje v časopisech a přednáší na konferencích se zaměřením na problematiku farmaceutického trhu.

Témata:

Základní zdroje prodejních dat & jejich zpracování

Struktura výstupů & volitelné parametry

Pohledy na národní a regionální úroveň

Využití sell-in & sell-out prodejních informací

Možnosti kombinování různých typů výstupů (např.: prodejní data s informacemi o promočních aktivitách)

15.00 – 15.30 Přestávka

15:30 – 17.00 Výzkum trhu jako marketingový nástroj

Lektor: MVDr. Ivan Borský, PhD., MBA

Témata:

Výzkum trhu – obecné definice, základní pojmy, hlavní metodické postupy, zásady objektivního marketingového výzkumu.

Zdroje marketingových dat a jejich využití na farmaceutickém trhu – definice základních cílových skupin a jejich význam pro firemní marketing,

segmentace a targeting jako cíl i jako podklad marketingového výzkumu, důvody a parametry volby konkrétního přístupu, vliv firemní kultury a strategie na volbu metody

Struktura informací a jejich využití – stanovení cílů a charakteristika očekávaných výstupů, volba zdrojů s ohledem na cíle výzkumu a předpokládané využití (příklady, diskuse), hodnota a úroveň informací, interpretace výsledků výzkumu a jejich využití v marketingové praxi.

androsa.cz

DEN 2 - 19.1.2011

08:30 – 10:00 Public Relations ve farmacii

Lektor: Pavel G. Kučera

Pavel Kucera se zabývá PR a komunikacemi skoro 20 let. V oblasti zdravotnického PR se pohyboval přes 10 let coby konzultant a partner v PR agentuře, která se m.j. specializovala na zdravotnictví. V minulosti pracoval pro farma klienty i neziskové organizace zabývající se vzděláváním v oblasti zdravotnictví. Mezi významné klienty a instituce, pro které pracoval, patří např. : GlaxoSmithline, Pfizer, Česká lékařská komora, AIFP, Roche, IZIP a jiné. Dále spolupracoval s Českou společností pro podporu zdraví na projektech na téma: Kouření, Inkontinence a jiné. Mimo práci komerčního charakteru má za sebou desítky hodin přednášek na téma zdravotnického PR.

Témata:

PR, práce s PR agenturou, vyhodnocení PR kampaní

Strategická komunikace, příprava PR kampaně, PR nástroje

Komunikace s médii (media relations), on-line komunikace

Krizová komunikace/Interní komunikace

10:00 – 10.15 Přestávka

10:15 – 12:15 Reklama ve farmacii

Lektor: RNDr. Peter Balog


Od roku 1992 působil v reklamních agenturách Saatchi&Saatchi, Lowe, Ogilvy and Mather. Od roku 2004 vede vlastní reklamní agenturu Inventive Healthcare Communications se zaměřením na oblast farmacie a zdravotnictví. Je spoluautorem knižní publikace Marketing ve farmacii a přispěvatelem časopisů Marketing & Media a PharmBusiness Magazine v oblasti reklamy a komunikace farmaceutických značek.

Témata:

Specifika marketingu a vztah přípravku a značky ve farmacii

Zadání pro vytvoření reklamy a reklamní kampaně

Jak poznat dobrou reklamu? Ukázky reklam

Čeho se v reklamě vyvarovat?

12:15 – 13:30 Oběd

13:30 – 14:30 Internetový marketing ve farmacii

Lektor: Ing. Vladimír Keršner, PhD., MBA


Více než 10 let se pohybuje v prostředí farmacie. Pracoval v top managementu několika farmaceutických společností, následně v marketingových a komunikačních společnostech specializovaných na farmaceutický trh. V současné době se věnuje řízení vlastní společnosti Pharmalink, která se věnuje podpoře marketingu, komunikace, obchodu a e-služeb převážně ve farmaceutických společnostech. Působí také jako lektor v oblasti internetového marketingu.

Témata:

Specifika využití Internetového marketingu ve farmacii a zdravotnictví
Výhody a nevýhody internetového marketingu ve srovnání s klasickým marketingem a jak se tyto trendy mění

Formy využití internetových aplikací ve farmacii

Sociální sítě a jejich využití

Optimalizace www

PPC kampaně a bannerová reklama

Měřitelnost a efektivita e-projektů

14.30 – 15.15 Přestávka

15.15 – 17.00 Medicínské právo

Lektor: Mgr. Libor Štajer


Absolvent Právnické fakulty Masarykovy university v Brně, jazyková stáž v USA, praxe: account manager v reklamní agentuře AETNA, spol. s r.o., více než 7 let právní praxe (z toho 3 roky právní praxe v AK Winter & spol.), od 1.1. 2006 partnerem AK KMVS. Publikační činnost v časopisu Strategie, Media a Marketing, Trend marketing, Marketing Magazine, Zdravotnické noviny, Pharm Business Magazine atd. Přednášková činnost na VŠE, Fakultě sociálních věd UK, Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně.

Témata:

Shrnutí novinek do ledna 2011

Přehled aktuální dozorové činnosti SÚKLu

Výklad pravidel propagace Rx, OTC a doplňků stravy

Základy regulace cen a úhrad a shrnutí vývoje a změn

http://www.strategie.cz/scripts/detail.php?id=450923

http://www.strategie.cz/scripts/detail.php?id=354543

http://www.strategie.cz/scripts/detail.php?id=359567

http://www.strategie.cz/scripts/detail.php?id=431943

http://www.strategie.cz/scripts/detail.php?id=419667

http://www.strategie.cz/scripts/detail.php?id=380976

http://www.strategie.cz/scripts/detail.php?id=380340

http://www.mf.cz/produkty/zdravotnicke-noviny/archiv/2010-23

Marketing ve farmacii - dvoudenní workshop

Vybraný termín:

18.1.2011 –  19.1.2011  Praha

Cena
16 850 Kč + 20% DPH

Kontakt na dodavatele získáte po registraci

Tento kurz je pořádán dodavatelem, který nevyužívá placenou prezentaci na portálu EduCity.

Kontaktní údaje na dodavatele získáte po registraci.

Nebo použijte poptávkový formulář.