Základní info
Jak nakoupit kolegy, šéfy nebo klienty na změnu, kterou chcete prosadit? Jak je přimět, aby souhlasili s projektem, který chcete rozběhnout nebo naopak zastavit? Jak přesvědčit ostatní, aby nejen souhlasili, ale aby se na změnu dokonce těšili?
CÍL
Ujasnit si, proč jsou změny pro nás tak obtížné a poté se naučit zásady přesvědčivé komunikace. Pokud totiž pochopíme mechanismus resistence ke změně, budeme jej snáz překonávat. Najdeme komunikační nástroje, které pomáhají druhé přesvědčit a nadchnout. Součástí workshopu bude práce na přípravě Vaší vlastní komunikace projektu, myšlenky, produktu nebo nápadu, který chcete kolegům, šéfům nebo klientům přednést.
OBSAH
- Proč vždy reagujeme na změnu negativně (nedůvěra, zkoumání, setrvačnost) – naše amygdala a 3U přirozená odpověď (Uleť, Ustrň, Uhoď) – křivka reakce na změnu
- Příklady projektů účastníků, každý bude pracovat na svém vlastním projektu
- Příprava na komunikaci: kdo je protistrana, co potřebuje, čeho se obává, co ji zajímá/nezajímá jaké jsou její potřeby
- Před-přesvědčovací mechanismy a jak je využít ve své komunikaci, aneb jak využít takzvaný priming
- Osnova vlastního sdělení 4MAT
- Síla příběhu – jak sdělit svoji myšlenku nebo nápad pomocí příběhu, osnovy pro tvorbu příběhů
- Co by mělo zajímavé, srozumitelné a přitažlivé sdělení obsahovat? – příklady struktur, které jsou obsahově kvalitní a zároveň přesvědčivé
- Jak budu reagovat na námitky? Jaká jsou alternativní řešení?
- Jaké argumenty jsou pro lidi důležité? Na co slyšíme?
METODY
Interaktivní workshop, ve kterém budou všichni zapojeni a odnesou si svoji vlastní komunikaci myšlenky, kterou chtějí přednést a prosadit.