Základní info
Kurz asertivní komunikace je určen pro každého, kdo potřebuje účinně zvládat náročné situace v komunikaci, dokázat obhájit svá práva, přitom si však zachovat věcnost a nezpůsobit zbytečné konflikty. Ideální pro manažery, obchodníky, pracovníky vyřizující reklamace a stížnosti, zaměstnance oddělení služeb zákazníkům, ale i pro ty, kteří chtějí umět lépe jednat v soukromých záležitostech. Na školení asertivní komunikace se seznámíte s asertivními principy rozhodování přímo ve své konkrétní situaci. Při praktickém nácviku se naučíte vyslovovat i přijímat kritiku, pochvalu i nesouhlas, asertivní chování posílí vaši jistotu a umožní vám lépe zvládat nekomfortní situace.
OBSAH KURZU
- Vysvětlení rozdílu mezi pasivním, agresivním, manipulativním a asertivním způsobem komunikace
- Umění prosadit své zájmy a respektovat při tom zájmy druhých
- Asertivita jako nástroj, nikoli životní postoj
- Přátelská komunikace
- Umění naslouchat
- Nácvik základních asertivních technik: prosadit oprávněný požadavek požádat o laskavost předcházení konfliktům a řešení již vzniklých konfliktů naučit se věcně kritizovat
- Reakce na kritiku (oprávněnou i neoprávněnou)
- Asertivita nejen jako uvědomění si svých práv, ale také povinností
- Verbální a neverbální složka asertivní komunikace
- Rozpoznání manipulativních technik ze strany druhých
- Férová a účinná obrana proti manipulativním postupům
- Jednání s iracionálním, destruktivním, agresivním, nekompetentním partnerem
- Jednání s partnerem, který má zdánlivě všechny trumfy na své straně (dodavatel, zákazník, nadřízený, ale také lidé v našem soukromí)
- Emoce a racionalita v komunikaci
- Vlastní emoce a jejich zvládání
- Léčky a pasti v komunikaci – jak je rozpoznat a čelit jim
- Jednání v krizových situacích
INFORMACE KE KURZU
ROZSAH, TERMÍN A MÍSTO KONÁNÍ
- Uvedený obsah je v rozsahu 16 hodin
- Výukový den trvá 8 x 60 minut
- Termín a místo konání firemního kurzu je dle Vašeho výběru
- Kurz je realizován prezenční formou
- Obsah i rozsah kurzu Vám rádi přizpůsobíme na míru