Základní info
Transformace controllingu není jen módní slovo – je klíčem k tomu, aby finance přestaly být pasivními poskytovateli dat a staly se strategickým partnerem byznysu.
Tento praktický workshop vás provede přeměnou controllingu směrem k reálné tvorbě hodnoty.
Zaměření kurzu:
- Jak definovat čeho chce firma transformací dosáhnout.
- Jak analyzovat aktuální workload controllingových týmů.
- Kdo je sponzorem transformace a jaké jsou překážky.
- Jak pracovat s nevyhnutelnou změnou mindsetu týmu a stakeholderů.
- Jak optimalizovat nezbytné činnosti.
- Jan nastavit stakeholder management aplikovaný přímo na transformaci v controllingu.
Cílová skupina
Workshop je určen pro:
- controllery všech úrovní, kteří chtějí posunout svou roli směrem k value creation;
- manažery controllingu a vedoucí finančních týmů;
- CFO a vedoucí finančních oddělení, kteří připravují nebo řídí transformaci financí;
- Business partnery ve financích nebo ty, kteří se na tuto roli připravují;
- každého, kdo ve firmě řeší optimalizaci controllingu, digitalizaci financí nebo zvyšování efektivity.
Obsah semináře
- Sdílení konkrétní best practice transformace controllingu = inspirace z firmy L"OREAL
- Definice konkrétní potřeby (“Čeho chceme dosáhnout“)
- Sponzoring transformace (kdo je v rámci organizace transformační sponzor)
- Analýza aktuálního stavu (“Jaká je naše vstupní situace“, kde jsme byli v oblasti finance value creation před začátkem transformace)
- Oblasti transformace:
1. Identifikace překážek transformace;
2. Změna mindsetu chápání funkce financí v rámci organizace (“finance jsou chytří a sexy, ne účetní utopení v excelech“);
3. Optimalizace činností na transakční/reporting vs value creation;
4. Stakeholder management;
5. Change management;
6. Nástroje;
7. The Way we trade: řízení hrubé marže;
8. Upskilling aamp; training týmu (efektivní sdělování informací, odolnost).