Základní info
Komu je kurz určen
V soukromém životě i v pracovní sféře musíme přijímat a předávat informace. Činíme tak nejrůznějšími způsoby osobním jednáním, telefonicky nebo písemně. Písemná forma není v současné době jen klasický „papírový" dopis. Existují dokumenty v elektronické podobě, dokonce je nyní skoro každý „pracovní papírový" dopis dříve než je vytištěn a odeslán, zpracován v elektronické formě pomocí PC. Některé dopisy nejsou vytištěny vůbec a jsou odesílány pomocí e-mailu přímo elektronicky.
Nejrůznější zprávy a dopisy píšeme snad každý. Mohou však být různé kvality, různě přehledné a srozumitelné.
V tomto kurzu se seznámíte se základními pravidly, jak učinit naše dopisy kvalitnějšími, abyste dosáhli cíle, pro které je píšete. Seznámíte se s tím, jak zefektivnit svou práci s textovým editorem tím, že využijete jeho široké možnosti.
Cíle
* Seznámit se
o s výhodami a nevýhodami různých druhů komunikace
o se základními stylistickými pravidly
o s aktuální normou pro psaní obchodní korespondence
o s nejzákladnějšími typografickými pravidly
* Naučit se
o vytvářet šablony dokumentů
o vytvářet dopisy pro více adresátů najednou
* Absolvováním kurzu
o získáte možnost efektivněji ovlivňovat dění kolem sebe pomocí kvalitních písemných dokumentů
o naučíte se spolupracovat textový procesor s databází Vašich kontaktů
o dokážete posoudit efektivitu práce lidí, kteří pracují s obchodní korespondencí
Obsah
Kurz je členěn do kapitol:
1. Úvodní informace
2. Typy komunikace
3. Jak psát obchodní dopis
4. Normy pro úpravu písemností
5. Obecně o psaní a formální úpravě textu
6. Úprava dopisů
7. Obchodní a úřední dopisy
8. Pokročilá práce s MS Wordem - použití šablon
9. Osobní a další dopisy
10. Hromadná korespondence
11. Další dokumenty hromadné korespondence
12. Závěr
Doba trvání
3 měsíce
doba studia přibližně 5 hodin týdně