Pilot kluzáků

Kurz na míru

Základní info

Teoretická výuka pilota kluzáků
Před zahájením praktického výcviku probíhá teoretická výuka v rozsahu 40 vyučovacích hodin. Hlavní náplní je základní seznámení s obsahem jednotlivých předmětů v rozsahu potřebném pro zahájení praktického výcviku.

Přednášenými předměty jsou: Letecké předpisy, Všeobecné znalosti letadel, Letové výkony a plánování, Výkonnost člověka, Meteorologie, Navigace, Provozní postupy, Základy letu a Radiotelefonie.

Teoretická výuka probíhá formou hodinových vyučovacích bloků na učebně na letišti ve Frýdlantě nad Ostravicí. Po ukončení celé teoretické výuky následuje přezkoušení znalostí jednotlivých vyučovaných předmětů, a to písemnou a ústní formou. V průběhu teoretického výcviku je nutno doložit dokumenty potřebné pro následné vystavení průkazu žáka kluzáků (výpis z rejstříku trestů, potvrzení o lékařské prohlídce, 2 ks fotografie).

Praktický výcvik pilota kluzáků se provádí dle schválené osnovy AK-PL, se kterou budete seznámeni po ukončení teoretické části výcviku. V úvodu výcviku absolvujete pozemní přípravy, které zahrnují praktické informace o kluzáku L-13 "Blaník" na němž výcvik probíhá, padáku, obsluze navijáku, obsluze vlečného zařízení letounu a v neposlední řadě praktický nácvik důležitých úkonů v kabině kluzáku.
Pak už Vás čeká seznamovací let s instruktorem a další plnění jednotlivých cvičení v dané posloupnosti, přičemž přejít k dalšímu cvičení je možno až po úplném zvládnutí náplně předchozího cvičení. Po splnění celé výcvikové osnovy proběhne teoretická a praktická pilotní zkouška s inspektorem Úřadu pro civilní letectví ČR. Výcviková osnova umožňuje výběru ze dvou variant výcviku, v každé z nich je stanovena minimální letovou doba a počet startů k jejich splnění.

Osnova universálního základního výcviku pilota kluzáků
Výcvik dle této osnovy je prováděn kombinací nácviků vzletů za navijákem a vzletů v aerovleku -za vlečným letounem.
Doporučený počet letů dle této osnovy je cca 110 vzletů , z toho cca 90 vzletů za navijákem a 20 vzletů v aerovleku.
Předpokládaná celková letová doba na větroni je cca 20 hodin, z toho cca 1/2 s instruktorem.
Z dlouhodobé praxe však vyplynulo, že uvedené počty vzletů a letových hodin nemusí být vždy dostatečnou zárukou pro získání dovednosti a znalostí při přezkoušení před samostatnými lety, nebo při absolvování pilotní zkoušky. Jsou však i případy, kdy se žáci dostali k samostatným letům a následně i pilotním zkouškám při nižším náletu hodin. Samozřejmě toto vše platí pouze při dodržení pravidelnosti a vyšší intenzitě výcviku (např. každá sobota a neděle), kdy není nutné opakovat již splněná cvičení z důvodu dlouhé přestávky v létání.

Osnova aerovlekového základního výcviku pilota kluzáků
Výcvik dle této osnovy je prováděn pouze pomocí vzletů v aerovleku -za vlečným letounem. Tento typ výcviku je výhodný zejména pro zájemce o intenzivní výcvik nejen o sobotách a nedělích, ale i během týdne. Není totiž tak náročný na počet osob na rozdíl od zajištění např. navijákového provozu při univerzálním výcviku (navijákař, 2 signalizátoři atd.). Tím samozřejmě není vyloučena možnost zajištění univerzálního výcviku během týdne, vše je vždy otázka osobní dohody. Při aerovlekovém výcviku je doporučený počet letů dle osnovy cca 85 vzletů a předpokládaná celková letová doba na větroni je cca 23 hodin, z toho je opět cca 1/2 s instruktorem. Při absolvování tohoto druhy výcviku dostane pilot po úspěšném složení závěrečných teoretických a praktických pilotních zkoušek pilotní průkaz s omezením pouze pro vzlety za vlečným letounem. Rozšíření kvalifikace i na navijákové vzlety je pak otázkou splnění několika přeškolovacích letů s instruktorem.

Pilot kluzáků

Kontakt na dodavatele získáte po registraci

Tento kurz je pořádán dodavatelem, který nevyužívá placenou prezentaci na portálu EduCity.

Kontaktní údaje na dodavatele získáte po registraci.

Nebo použijte poptávkový formulář.