Vnitrofiremní komnikace

Kurz na míru

Základní info

Východiska a souvislosti:
* Podstata firmy je ekonomická ale nelze ji pouze na ni redukovat.
* Vnitrofiremní komunikace je promyšlené propojení firmy pomocí formálních a neformálních prostředků.
* Vnitrofiremní komunikace je jako krevní oběh v těle. Přestane-li fungovat, nebo má-li problémy, firma odumírá.
* Vnitrofiremní komunikace souvisí s organizačním chováním, základními sociálními procesy probíhajícími v organizaci, firemní kulturou, strategií zavádění změn v organizaci, informačními systémy a stylem vedení a řízení firmy, strategii a koncepcí. Je současně nástrojem pro jejich ovlivňování.
* Základní podmínkou fungování jakékoli komunikace je zpětná vazba a zodpovědnost managementu za komunikaci ve firmě.

Cíle vnitrofiremní komunikace:
* Informační propojení firmy a jednotlivých pracovníků, základní oběh informací potřebných pro výkon práce každého pracovníka
* Utváření postojů a ovlivňování pracovního chování spolupracovníků ( motivace, zapojení, iniciativa)
* Harmonizace potřeb jednotlivce a firmy
* Vzájemné poznání, pochopení, propojení, podpora a spolupráce
* Formování a udržování, popřípadě změna firemní kultury
* Funkční a flexibilní systém zpětných vazeb signalizující zda a jak jdeme tam, kam chceme jít

Podmínky pro dosahování cílů vnitrofiremní komunikace:
* všichni znají cíle firmy
* každý ví, co se od něho očekává
* jsou jednoznačná a všem známá a dodržovaná pravidla hry
* všichni znají postoje vedení v aktuálních záležitostech
* každý má dostatek informací pro svou práci
* vedení ví jaké změny a v jakém pořadí bude podporovat
* vedoucí znají předpoklady svých lidí, za kterých jsou schopni se přizpůsobit změnám a plnit úkoly
* je podpora formálním i neformálním pracovním vztahům
* aktivity jsou dobře organizovány a koordinovány
* tvoří se pozitivní postoje
* existuje systém pravidelných zpětných vazeb na všech úrovních vedení

Prostředky vnitrofiremní komunikace:
K nejčastěji využívaným prostředků vnitrofiremní komunikace patří především:
* Rozhovor (osobní telefonický), porada, diskuze
* Firemní bulletin,noviny, rozhlas
* Písemné sdělení, oběžník, pokyn, dopis, směrnice
* Nástěnka (klasická, elektronická)
* Intranet, e- mail, internet
* Videofilm, videokonference
* Dotazník, šetření, průzkumy zájmů, názorů
* Rotace pracovníků
* Setkání se zaměstnanci, společné porady různých útvarů, společné vzdělávací akce, semináře, týmové aktivity
* Zvědavý telefon (kdokoli se může zeptat nebo upozornit), anonymní schránky na nápady (klasické, intranet)
* Dny otevřených dveří, společenské, kulturní a sportovní akce, firemní rituály a oslavy
* Firemní vize, strategie, cíle, tradice, historky, zásady
* Psaná i nepsaná pravidla hry, symboly, public relation, výběr nových lidí, oblékání, oslovování, podmínky a prostředí, tradice
* Systém hodnocení všech typů (roční, půlroční hodnocení, motivační rozhovor, informativní setkání, 360° a další modifikace)

Nejčastější bariéry komunikace v organizaci:
* Neodpovídající a nefunkční organizační uspořádání
* Nedostatečné, nepřesné, zastaralé informace, nefunkční informační systém
* Řada firem funguje navzdory svému organizačnímu uspořádání jen díky neformální komunikaci a vztahům.
* V řadě firem je organizace chápána stále jako jednoduchý stroj. Zadáme příkaz a on bude splněn tak jak jsme chtěli je ne zcela realistické očekávání (bez zpětné vazby a znalosti nejen co ale i proč je komunikace neefektivní)
* Nepromyšlená nebo neexistující komunikační koncepce a strategie (často i strategie a poslání firmy)
* Nedostatečná vnitřní odpovědnost managementu za komunikace ve firmě ("Přece to mají ve směrnici a na intranetu, tak ať si to přečtou!")
* Nedostatečná odpovědnost zaměstnanců
* Přetěžování nároků na komunikaci
* Narušené vztahy, konflikty, nekvalitní firemní kultura typu nestarej se o druhé a urvi co můžeš
* Rozpor mezi touhou vědět vše a vlastní pohodlností
* Neschopnost odlišit podstatné a nepotřebné
* Nereálná očekávání a záměna práce a zábavy
* Odborná a lidská kvalita managementu
* Neznalost sebe sama, neznalost komunikačních procesů a principů
* Neexistující pravidelný a promyšlený systém zpětných vazeb

Vnitrofiremní komnikace

Kontakt na dodavatele získáte po registraci

Tento kurz je pořádán dodavatelem, který nevyužívá placenou prezentaci na portálu EduCity.

Kontaktní údaje na dodavatele získáte po registraci.

Nebo použijte poptávkový formulář.