Základní info
Podrobná charakteristika obsahové náplně (anotace)
Úmluva o právech dítěte jako východisko pro koncipování školního řádu
Nový pohled na význam školního řádu
Obsah, postup jeho tvorby, kdo participuje a jakým způsobem
Školní řád jako "základní zákon" školy, od kterého se odvozují např. třídní řády nebo další školní pravidla
Školní řád jako prostředek humanizace a demokratizace prostředí a klimatu školy pro všechny, kteří ve škole působí (děti i dospělí), ale i procesů ve škole probíhajících - důslednost při uplatňování a dodržování, sankce
Cíl vzdělávací akce
Ukázat učitelům nové pojímání řádu školy, připomenout znění Úmluvy o lidských právech a zejména Úmluvy o právech dítěte, zejména je nasměrovat na formulaci demokratických principů pro život ve škole, platných nedílně jak pro děti, tak i pro učitele a rodiče a uplatňování zásady "prožívat principy demokracie" nejen o nich umět vykládat. Současně pak propojit znění školního řádu i s principy zapojování dětí jako budoucích občanů do Evropy, tzn. uplatnění principů evropské dimenze i v pravidlech pro život ve školách.