Základní info
  P O R A D A = organizovaná komunikace ve skupině a se skupinou
Porada může být formou velmi efektivní skupinové komunikace ale také přehlídkou ztraceného času. Tři základní podmínky efektivní porady jsou jasné cíle, organizace a pevné vedení.
Východisko a filozofie porad:
* Hlavním účelem porad je odstraňovat překážky v práci, navodit žádoucí změny. 
* Způsob, jakým probíhají porady, je ukazatelem kultury dané organizace, manažera. 
* Změna kultury porad má rozšiřující pozitivní efekt na celou organizaci. 
* Lidé nemají zájem škodit organizaci . 
* Neexistuje jednoduchý nebo jediný "správný způsob", jak vytvořit efektivní poradu. 
* K vytvoření efektivní porady je potřeba série předem promyšlených rozhodnutí o přípravě, vedení a ukončení porady. 
* Efektivní postup porady přináší výsledky, které jsou realizovatelné. 
* To, že se na rozhodování podílejí všichni je klíčem k úspěšné realizaci. 
* Efektivní konsensuální rozhodnutí nevznikají najednou a lehce. Je to výsledek obtížně získaných sérií dohod.