Základní info
Účast na veletrzích bývá zvlášť u zavedených a pravidelných akcí velkou událostí a neméně velkou investicí. Zároveň je příležitostí oslovit nezvykle velké množství potenciálních zákazníků. Na rozdíl od inzerce se navíc jedná o zákazníky, kteří o danou problematiku mají zájem.
Aby se velká investice spojená s účastí na veletrhu co nejrychleji vrátila, k tomu je nutné uvědomit si rozdíly mezi klasickým prodejem a zásadami prodeje a prezentace na stánku. Rozdíly nespočívají jen v tom, že je na prodejní rozhovor méně času. Je nutné rozlišit potenciálního klíčového zákazníka od sběratele propagačních předmětů. Je třeba se snažit, aby si mezi stovkami stánků a stovkami prodejců vybral a zapamatoval právě vaši firmu.
(Na tento trénink navazují kurzy EFEKTIVNÍ PRODEJNÍ KOMUNIKACE II, SKUPINOVÉ DISKUSE, PREZENTAČNÍ DOVEDNOSTI a IMAGE)
Charakter kurzu:
2 denní interaktivní kurz, individuální koučování za použití videozáznamu
doporučený počet účastníků: 8
cena zahrnuje: individuální pozvánku na trénink, vlastní trénink, tištěné materiály, certifikát pro každého účastníka, osobní konzultaci s vedením firmy o přizpůsobení kurzu aktuální prodejní strategii , písemné shrnutí základních tezí a jejich rozeslání absolventům 3-4 týdny po skončení jako základ pro follow-up, vypracování závěrečné zprávy se shrnutím zpětné vazby a doporučením do budoucna
Pro koho:
obchodní zástupci účastnící se veletrhů (minimálním předpokladem je předchozí absolvování kurzu ZÁKLADY PRODEJNÍHO ROZHOVORU a alespoň šestiměsíční praxe), manažeři první linie, pracovníci firmy zodpovědní za provoz stánku na veletrhu, pracovníci PR agentur a reklamních agentur zajišťujících veletržní stánky, včetně personálu stánků
Cíl:
*
strategie pro účast na veletrhu - vytýepce
*
zvládnutí komplexní přípravy na veletrh (umístění stánku, výběr materiálů, briefing účastníků)
*
pochopení a zvládnutí rozdílů mezi základním prodejním rozhovorem a jeho zkrácenou verzí
*
nácvik prodejního rozhovoru pro skupiny zákazníků
*
pochopení významu kupních signálů, jejich rozpoznání a využití
*
následná činnost po veletrhu
Osnova:
*
cíle účasti na veletrhu
*
kam a jaký stánek umístit
*
co umístit na stánek
*
jak se odlišit od konkurence
*
jak upoutat pozornost potenciálních zákazníků
*
zkrácený prodejní rozhovor
*
vedení prodejního rozhovoru se skupinou zákazníků
*
práce na stánku - praktický nácvik s využitím videozáznamu
*
identifikace potenciálních klientů
*
získání a využití kontaktů z veletrhu
*
následná činnost po veletrhu