Základní info
  URČENO: Pracovníkům s vyšším podílem komunikace. 
CÍL: Prohloubit u pracovníků asertivní dovednosti. Naučit je nesouhlasit a přesto nebýt ve sporu, čelit neoprávněné kritice a dokázat se ubránit manipulaci. Posluchači nachází cestu jak se zdravě a přiměřeně prosadit.
OBSAH: 
- Individuální ověření typů chování člověka (pasivita, agresivita, asertivita) u každého účastníka.
- Manipulační styl chování a obranné techniky.
- Dovednosti přímého (asertivního) chování - praktický nácvik.
- Jak odmítat bez pocitu viny a konfliktu - přijatelný kompromis.
- Techniky k přijetí odlišných názorů (kritiky).
- Sebevědomí a jeho rozvoj.
- Jak rozumně uplatňovat techniky přímého jednání a přitom nepotlačit svoji osobnost - být přirozený.
METODIKA:
- Jednotlivá dílčí témata jsou vázána na mapování osobního postoje pomocí testů a cvičení. Diskuse ve skupině.
TRÉNINK:
- Nácvik technik přímého jednání ve dvojicích.
- Rozbory situací z osobních zkušeností jednotlivců.
ROZSAH: 
Jednodenní seminář.