Základní info
Inzerce ve farmaceutickém průmyslu podléhá řadě legislativních omezení a další omezení vycházejí z mezinárodního etického kodexu farmaceutických firem. To by jistě nemělo znamenat, že inzeráty na léky budou bezzubé, neschopné upoutat potenciálního zákazníka a předat základní prodejní sdělení.
Je pravda, že se tento zdánlivý rozpor nedaří vždy vyřešit. Skloubení se zbytkem marketingového mixu bývá právě ve farmaceutickém průmyslu nejasné. Reklamní agentury pak mívají s regulovaným trhem a specifickým, odborně zdatným konzumentem inzerce jen malé zkušenosti.
Z této spletité situace existuje jen jediná úspěšná cesta. Nezkušenost reklamních agentur musí nahradit o to pečlivější příprava a jasný záměr zadavatele. Jinak se může stát, že vysoké náklady spojené s reklamní kampaní se firmě nevrátí.
(Na tento trénink navazují kurzy PRŮZKUMY TRHU VE FARMACEUTICKÉM PRŮMYSLU, P.R. VE FARMACEUTICKÉM PRŮMYSLU A LAUNCH - PRELAUNCH PRODUKTU)
Charakter kurzu:
otevřený 2 denní interaktivní kurz s praktickým nácvikem, individuální koučování s účastí odborníků z reklamních medií
maximální počet účastníků: 10
cena zahrnuje: individuální pozvánku na trénink, vlastní trénink, tištěné materiály, certifikát pro každého účastníka, osobní konzultaci s vedením firmy o přizpůsobení kurzu aktuální prodejní strategii , písemné shrnutí základních tezí a jejich rozeslání absolventům 3-4 týdny po skončení jako základ pro follow-up, vypracování závěrečné zprávy se shrnutím zpětné vazby a doporučením do budoucna
Pro koho:
manažeři přípravků, marketingové asistentky/asistenti, manažeři propagace, marketingoví manažeři
Cíl:
*
pochopení požadavků na účinnou inzerci
*
seznámení s legislativními omezeními pro inzerci ve farmaceutickém průmyslu a významu pro praxi
*
zvládnutí zásad výběru kvalitní agentury
*
osvojení zásad při výběru vhodných médií
*
rozdílný rozpočet u jednotlivých médií
*
zvládnutí zapojení inzerce do marketingového mixu a koordinace se zbytkem kampaně
*
seznámení se zásadami měření účinnosti inzerce a návratnosti investice
Osnova:
*
dobrý inzerát a špatný inzerát
*
globální branding, globální strategie a lokální agentury
*
"in-house" tvorba inzerce
*
výběr agentury (praktický nácvik)
*
brief inzertní kampaně (případová studie)
*
kde, kdy, kolik a za kolik inzerovat (případová studie)
*
inzerát jako součást firemní image
*
začlenění inzerce do marketingového mixu
*
jak se dá dopad inzerce změřit