Základní info
  Inzerce ve farmaceutickém průmyslu podléhá řadě legislativních omezení a další omezení vycházejí z mezinárodního etického kodexu farmaceutických firem. To by jistě nemělo znamenat, že inzeráty na léky budou bezzubé, neschopné upoutat potenciálního zákazníka a předat základní prodejní sdělení.
Je pravda, že se tento zdánlivý rozpor nedaří vždy vyřešit. Skloubení se zbytkem marketingového mixu bývá právě ve farmaceutickém průmyslu nejasné. Reklamní agentury pak mívají s regulovaným trhem a specifickým, odborně zdatným konzumentem inzerce jen malé zkušenosti.
Z této spletité situace existuje jen jediná úspěšná cesta. Nezkušenost reklamních agentur musí nahradit o to pečlivější příprava a jasný záměr zadavatele. Jinak se může stát, že vysoké náklady spojené s reklamní kampaní se firmě nevrátí.
(Na tento trénink navazují kurzy PRŮZKUMY TRHU VE FARMACEUTICKÉM PRŮMYSLU, P.R. VE FARMACEUTICKÉM PRŮMYSLU A LAUNCH - PRELAUNCH PRODUKTU) 
Charakter kurzu:
otevřený 2 denní interaktivní kurz s praktickým nácvikem, individuální koučování s účastí odborníků z reklamních medií
maximální počet účastníků: 10
cena zahrnuje: individuální pozvánku na trénink, vlastní trénink, tištěné materiály, certifikát pro každého účastníka, osobní konzultaci s vedením firmy o přizpůsobení kurzu aktuální prodejní strategii , písemné shrnutí základních tezí a jejich rozeslání absolventům 3-4 týdny po skončení jako základ pro follow-up, vypracování závěrečné zprávy se shrnutím zpětné vazby a doporučením do budoucna
Pro koho:
manažeři přípravků, marketingové asistentky/asistenti, manažeři propagace, marketingoví manažeři
Cíl:
 *
 pochopení požadavků na účinnou inzerci
 *
 seznámení s legislativními omezeními pro inzerci ve farmaceutickém průmyslu a významu pro praxi
 *
 zvládnutí zásad výběru kvalitní agentury
 *
 osvojení zásad při výběru vhodných médií
 *
 rozdílný rozpočet u jednotlivých médií
 *
 zvládnutí zapojení inzerce do marketingového mixu a koordinace se zbytkem kampaně
 *
 seznámení se zásadami měření účinnosti inzerce a návratnosti investice
Osnova:
 *
 dobrý inzerát a špatný inzerát
 *
 globální branding, globální strategie a lokální agentury
 *
 "in-house" tvorba inzerce
 *
 výběr agentury (praktický nácvik)
 *
 brief inzertní kampaně (případová studie)
 *
 kde, kdy, kolik a za kolik inzerovat (případová studie)
 *
 inzerát jako součást firemní image
 *
 začlenění inzerce do marketingového mixu
 *
 jak se dá dopad inzerce změřit