Základní info
Charakteristika:
Komunikací s ostatními lidmi trávíme velkou část svého pracovního i soukromého života. Často si uvědomujeme, že je důležité nejen to, co říkáme, ale i to, jak informace sdělujeme. Cílem kurzu je přispět k rozvoji praktických dovedností usnadňujících vzájemnou komunikaci.
Určeno pro:
všechny pracovníky, kteří potřebují formulovat své názory a postoje a sdělovat je druhým, argumentovat, motivovat, vyjednávat, přesvědčovat, tj. kterým efektivní komunikace usnadňuje dosažení potřebných výsledků
Co se naučíte:
* sdělit informace tak, aby jim druhá strana správně porozuměla
* odhadnout partnera podle řeči jeho těla
* konstruktivně řídit rozhovor
* vyjádřit své pozitivní i negativní dojmy
* techniky, jak reagovat s nadhledem ve vypjatých situacích
Témata:
* Komunikace jako výměna informací
* Mimoslovní komunikace (řeč těla)
* Řízení rozhovoru
* Vyjádření a přijetí ocenění a pochvaly
* Sdělení a přijetí kritiky
* Jak reagovat v emociálně vypjatých situacích
* Praktická cvičení
* Individuální konzultace
Metody výuky:
* výklad a moderovaná diskuse
* praktický nácvik modelových situací
* řešení případových studií
* diagnostické testy a individuální konzultace
Rozsah kurzu:
2 výukové dny