Základní info
Seminář je určen všem manažerům, kteří usilují o zefektivnění pracovních porad jako základního nástroje komunikace a řízení v pracovních týmech. Účastníci si osvojí znalosti a dovednosti, jak správně vést pracovní poradu, jak se vyvarovat různých chyb a nedostatků, jak prostřednictvím porady řešit pracovní problémy, informovat a motivovat spolupracovníky.
Kurz vede zpravidla lektorská dvojice. Jedná se o vysokoškolsky vzdělané odborníky (psychologie, pedagogika, sociologie), kteří mají potřebné pedagogické dovednosti a bohaté zkušenosti s vedením výcvikových kurzů.
Přehled témat:
* porada jako nástroj vedení, typy porad a jejich cíle
* základní zásady vedení efektivních porad, důkladná příprava porady
* podmínky pro úspěšný průběh porady, sociální role v rámci pracovních porad
* sociálně psychologická atmosféra na poradách
* způsoby vedení porad, různé typy vedoucích a jejich výhody i záporné stránky
* vedení porady jako moderování, zásady efektivní komunikace na poradách
* analýza informací na poradách a hledání optimálního způsobu řešení
* motivační úloha pracovních porad, modelové situace, případové studie