Základní info
  Porady se pravidelně umisťují na čelných pozicích žebříčků aktivit nepříjemných a mařících čas. Příručky moderního managementu přitom ve shodě s učebnicemi staršími tvrdí, že porady jsou velice efektivním nástrojem práce organizace.
Efektivní průběh porad nezáleží tolik na tématu porady. Rovněž vstup moderních technologií v podobě telekonferencí či videokonferencí nemá na účinný průběh a konkrétní výstupy porad větší vliv. Důležité je dodržení několika jednoduchých principů a jejich systematické dodržování jak jednotlivými účastníky, tak tím, kdo poradu vede.
Charakter kurzu:
2 denní interaktivní kurz s praktickým nácvikem; individuální koučování za použití videozáznamu
maximální počet účastníků: 12
cena zahrnuje: pozvánku, vlastní trénink, tištěné materiály, videokazeta a certifikát pro každého účastníka
Pro koho: každý, kdo se účastní porad v jakékoliv roli (účastník, facilitátor, předseda, zapisovatel)
 
Cíl:
 * pochopit význam porad pro řízení firmy
 * pochopit význam porad pro jednotlivé účastníky
 * pochopit vztahy mezi typem (formátem) porady a obsahem (nebo očekávanými výstupy)
 * zvládnout zásady přípravy programu efektivní porady
 * nacvičit techniky důležité pro vedení porady
 * pochopit zásady správného chování individuálních účastníků porady
 * naučit se zvládat běžné situace vznikající v průběhu porad
 * pochopit význam práce po poradě pro její skutečný efekt (např. práce se zápisem) 
Osnova:
 * k čemu je dobrá porada?
 * význam porady pro předsedajícího, účastníky a organizaci
 * příprava porady - důležitý předpoklad úspěchu
 * program porady - osnova
 * program porady - volba typu porady, sestavení agendy
 * příprava materiálů a místa
 * vedení porady - hlavní zásady
 * vytváření pravidel pro účast na poradách
 * chování účastníků porady
 * řešení běžných nepříjemných situací (odbíhání od tématu, narušování průběhu, nedostatečná příprava atp.)
 * praktický nácvik vedení porady (vč. videozáznamu)
 * práce po poradě - práce se zápisem, další kroky