Cíl: Zdokonalení schopnosti přizpůsobení se partnerovi, lepšímu pochopení jeho požadavků a ve finále zvýšení úspěšnosti jednání. Rozeznáte svůj komunikační styl, styl spolupracovník, popř. zákazníků. 
Obsah : 
Typologie osobnosti ve vztahu ke komunikační typologii 
Základní typy sociální percepce (odhad druhého) 
Styly komunikace 
Principy úspěšné komunikace 
Doporučení a nejčastější chyby v komunikaci 
Typologie temperamentu 
Vedení rozhovoru (fáze rozhovoru a jejich specifika) 
Pochopení myšlenkových procesů partnera, přizpůsobení se partnerovi - dosažení cíle rozhovoru 
"Řeč těla" - diagnostika nonverbálních projevů a způsoby, jak pracovat s vlastním potencionálem verbální a nonverbální komunikace 
Vedení partnera v rozhovoru 
Zvládání emocí jako prostředek ke zlepšení komunikace 
Jak jednat - způsoby chování a interpersonální komunikace a jejich vliv na vztahy (asertivní chování, agresivní, pasivní atd.) 
Manipulace - typy osobnosti, ve kterých nacházíme prvky manipulace 
Řízení komunikace ve vypjatých situacích 
Kritika, pochvala, případové studie a další témata