Řízení prodeje klíčovým zákazníkům

Kurz na míru

Základní info

Manažeři pro klíčové zákazníky jsou často mezi dvěma mlýnskými kameny: mezi tlakem konkurence a tlakem silných odběratelů. K tomu se přidává nutnost plnit stále tvrdší a náročnější prodejní cíle vlastního podniku.


Kurz řízení klíčových zákazníků pohlíží na celý prodej jako na proces, který má navazující vstupy a výstupy, úzká hrdla a je možné ho řídit. Součástí kurzu je i pohled na zrcadlově obrácený proces nákupu, který probíhá na straně odběratele. Tento přístup pomůže prodejcům, manažerům a obchodníkům měřit požadavky zákazníků a reagovat na ně, nacházet nové cesty pro zvyšování prodeje a stanovovat si cíle, které přinesou uspokojení zákazníkům a vlastnímu podniku. Na tento kurz volně navazuje kurz Obchodní jednání.




CÍLE
Hlavním cílem je přivést účastníky, manažery klíčových zákazníků k praktickému zvládnutí základních způsobů řízení klíčových zákazníků. Manažer klíčových zákazníků vystupuje jako zástupce společnosti u nejdůležitějších zákazníků a musí být prakticky schopen analyzovat a rozvíjet potenciál klíčových zákazníků. Pro rozvíjení potenciálu je nutná znalost způsobu, jak analyzovat proces činností a identifikovat aktivity nutné pro řízení klíčových zákazníků. K tomu je vhodné znát vstupy a výstupy, které ovlivňují aktivity oddělení. Manažeři musí být schopni najít vhodný systém toku informací, shodnout se na způsobu používání karet zákazníků, záznamů z jednání a dalších informací nutných k analýze a řízení klíčových zákazníků.




TÉMATA

postavení oddělení prodeje pro klíčové zákazníky v organizaci, cíle oddělení

identifikace zákazníků a rozhodnutí o klíčových zákaznících a přístupu k nim

zjišťování potenciálu zákazníků a možnosti rizika, stanovení cílů prodeje a rozvoje

zjištění a analýza procesu prodeje v organizaci, identifikace vstupů a výstupů, dodavatelů a odběratelů

proces nákupu u klíčových zákazníků, jeho fáze a možné způsoby práce se zákazníkem v jednotlivých fázích

"pohled z druhé strany" - pohled zákazníků, kriteria spokojenosti

kriteria výběru dodavatelů a jejich možné ovlivnění

prezentace a frekvence návštěv




METODA
Účastníci se seznámí s teoretickými základy a nástroji, které během kurzu použijí na řešení případových studií a řešení vlastních příkladů z praxe. Kurz je pojatý jako workshop, který je vedený lektorem. Účastníci sami přispívají svými poznatky a zkušenostmi k řešení cvičných úkolů a skupinových cvičení. Během kurzu se střídají skupinová cvičení s individuálními úkoly.






DÉLKA KURZU: 3 DNY
(Trénink je možno rozložit do dvou modulů: 2 + 1 den)





MAXIMÁLNÍ POČET ÚČASTNÍKŮ: 10



PRO KOHO JE KURZ URČEN
Kurz je určen pro členy týmu prodeje klíčovým zákazníkům a pro oblastní manažery prodeje.




SPECIALITA
Kurz je možno připravit jako workshop v průběhu přípravy nového oddělení pro prodej klíčovým zákazníkům.













Řízení prodeje klíčovým zákazníkům

Kontakt na dodavatele získáte po registraci

Tento kurz je pořádán dodavatelem, který nevyužívá placenou prezentaci na portálu EduCity.

Kontaktní údaje na dodavatele získáte po registraci.

Nebo použijte poptávkový formulář.